קבוצת אריסון: תביעתו של שמעון שטרית על מכירת שו"ב - מטעמים פוליטיים

טוענת: התובעים מכפישים כאשר הם טוענים שקיים חשש להשמדת ראיות

קבוצת אריסון טוענת, כי התביעה נגדה בעניין רכישת השליטה בחברת שיכון ובינוי, הוגשה משיקולים של מאבקים פוליטיים בין התובעים לבין ראשי ההסתדרות וחברת שו"ב.

התביעה הוגשה בידי השר לשעבר שמעון שטרית ואחרים, נגד קבוצת אריסון, מנכ"ל שו"ב, עוזי ורדי-זר, היו"ר אפרים צדקה ויו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ. התובעים טוענים, כי ההסתדרות מכרה את שו"ב לאריסון במחיר נמוך, ומבקשים לאשר תביעה נגזרת בשמה.

בתחילת החודש הוצא צו מניעה זמני במעמד אחד לבקשת התובעים, האוסר על הנתבעים להוציא מידיהם כל מסמך הנוגע לתביעה. לדברי אריסון השקעות, המיוצגת בידי עוה"ד פנחס רובין ושריי לוי, המבקשים עשו שימוש ציני ובלתי ראוי בכלים משפטיים, תוך שהם מכפישים את המשיבים ומטיחים בהם האשמות חסרות שחר, כמי שעלולים לבער ולגרוס חומר רלוונטי.

עוד נאמר בתגובה, כי אילו רצו הנתבעים לבער את החומר שבידם, יכולים היו לעשות כן כבר לפני כחצי שנה, אחרי הגשת בקשת אישור התביעה הנגזרת, אך כמובן שהדבר לא עלה ולא יעלה על בדל מחשבתם.

אריסון השקעות טוענת עוד, כי אין כל יריבות בינה לבין המבקשים. זאת, מאחר שאת שיכון ובינוי מכרה חברת קרן ההסתדרות הכללית ולא ההסתדרות. עובדי שו"ב הם שרכשו את כל המניות מקרן ההסתדרות, ואילו אריסון רכשה חלק קטן ממניות העובדים.

כמו כן, טוענת אריסון, לא מתקיימים התנאים לאישור תביעה נגזרת, משום שהמבקשים אינם בעלי מניות בחברת קרן ההסתדרות, ומאחר שהתביעה היא לרעת קרן ההסתדרות - ולא ייפלא איפוא שגם ההסתדרות עצמה מתנגדת להליכים המבוקשים.

לדברי אריסון השקעות, הבקשה ממנה עולה חשש כאילו המשיבים יסתירו או יעלימו מסמכים, מנסה להשחיר את פניה. מדובר במשיבים הנמנים על מכובדי הקהילייה ופרנסיה, המנהלים חברות ענק והשמירה על החוק היא נר לרגליהם, ואין זו דרכם להעלים ולהסתיר ראיות לשם התגוננות מפני תביעות משפטיות הקמות עליהם.

אריסון מבקשת מבית המשפט לדחות את בקשת המבקשים לצו עיון ותפיסת מסמכים, אותה היא מגדירה כסעד פוגעני ופולשני, ולבטל את צו המניעה הזמני.

בתיק העיקרי הוגשה בקשה לאישור תביעה נגזרת בסך 900 מיליון שקל. התביעה היא לתשלום כספים המגיעים להסתדרות בשל נזקים שנגרמו לה, לטענת התובעים, ממכירת 15% מבינוי ושיכון לאריסון השקעות ביולי 1996 לפי שווי של 300 מיליון שקל. (ת.א 1931/00).