פירלי תפצל חטיבת הכבלים והמערכות שלה לשתי חברות

על רקע צמיחת מגזר הסיבים האופטיים לתקשורת

פירלי, אחת מן הקבוצות התעשייתיות הוותיקות ביותר באיטליה שבשליטה משפחתית, הודיעה אתמול (א') על כוונתה לפצל את חטיבת הכבלים והמערכות שלה לשתיים, על רקע הגאות בענף העולמי של תקשורת סיבים אופטיים, בד בבד עם רצונה להיות שחקן עולמי.

במהלך מאוד לא אופייני לעולם הכלכלי של איטליה מינתה פירלי, הנודעת גם כיצרנית צמיגים, שני זרים לעמוד בראש שתי היחידות המפוצלות. למנכ"ל יחידת הטלקומוניקציה הצומחת במהירות, התופסת כבר 20% מן השוק האמריקני לסיבים וכבלים אופטייים, מינתה את קווין רידט (Kevin Riddet), אזרח ארה"ב בן 47.

ולמנכ"ל היחידה החדשה לכבלים ומערכות אנרגיה, שהתרחבה בחודשים האחרונים באמצעות שורת רכישות, מינתה את האזרח הארגנטינאי אוסקר קריסטיאנצי, (Oscar Cristianci).

רידט, שכיהן קודם כמנכ"ל חברת כייבלס אנד סיסטמס נורת' אמריקה של פירלי, מילא תפקיד מפתח בפיתוח התרחבותה של החברה האיטלקית בתעשיית הטלקומוניקציה בתקופה האחרונה.

קריסטיאנצי היה מנכ"ל החטיבה הדרום אמריקנית של פירלי, ולפני כן שימש כסגן המנהל הכללי של חטיבת הצמיגים שלה. מינויים יוצאי דופן אלה נחשבים לצעד האחרון באסטרטגיה של פירלי להיעשות לתאגיד עולמי.

פירלי הודיעה לפני ימים אחדים על העתקת פעילותה בתחום הכספים וההשקעות ממילנו ללונדון, אחד המרכזים הפיננסיים הגדולים באירופה. עסקי הטלקומוניקציה של פירלי כוללים מערכות אופטיות תת-ימיות, שעשרה אחוזים מהם נמצאים בבעלות סיסקו האמריקנית.

עסקים אלה משכו תשומת לב של משקיעים לפני חודשים אחדים, כשהקבוצה האיטלקית מכרה את חטיבת הרכיבים האופטיים, אופטיקל טכנולוג'יס יו.אס.איי, לחברת קורנינג האמריקנית ב-3.87 מיליארד דולר במזומנים, הרבה מעבר להערכות רוב האנליסטים. בחודש שעבר בישרה פירלי על ביקושים גואים למוצריה בתחום הטלקומוניקציה, בייחוד בשוק הצפון אמריקני.