עובדיה יוסף בפסק הלכה: אסור לקבל את תיק החינוך בממשלה

אוליטימטום של מימד לברק בעקבות תשדיר המהפכה האזרחית * בוטל כינוס מועצת מרצ על החלפת ברק

ראשי תנועת 'מימד" הציבו היום (א') לראש הממשלה, אהוד ברק, אולטימטום לחזור בו תוך יומיים מדבריו אמש על המהפכה האזרחית, אשר תכלול מתן אפשרות לפתיחת יותר חנויות בשבתות ונסיעת יותר אוטובוסים ציבוריים.

בתנועת 'מימד' זעמו היום על תשדיר "הרפורמה החילונית". השר מיכאל מלכיאור אף איים להתפטר מהממשלה.

מלכיאור וראשי 'מימד' נפגשו בצהרים עם אהוד ברק ודרשו ממנו לחזור בו פומבית מדבריו על המהפכה האזרחית. הם אף דרשו הבהרה פומבית, לפחות בשני תשדירי בחירות.

מקורבי ברק טענו היום, כי השר מלכיאור ידע מראש על התשדיר וברק התכוון שכל דבר בנוגע לרפורמה האזרחית ייעשה בהסכמה.

גם בש"ס גינו את התשדיר. ראשי התנועה הבהירו היום, כי ש"ס לא תכיר בשום הסכם עם הפלשתינים שייחתם לפני הבחירות ע"י ממשלת ברק.

הרב עובדיה יוסף הוציא היום פסק הלכה, האוסר על ש"ס לקבל לידיה את תיק החינוך בממשלה הבאה.

בעקבות לחצים כבדים, שהפעילו ח"כ זהבה גלאון והשר לשעבר חיים אורון, ביטלו 60 מחברי מועצת מרצ את חתימתם על הקריאה לכנס את המועצה כדי לדון בהחלפת ברק בפרס כמועמד השמאל לראשות הממשלה. יוזמי ההחתמה לכינוס המועצה הודיעו בתגובה, כי הם מתכוונים לפנות לבית הדין של התנועה.

בימים האחרונים חתמו 212 מחברי מועצת מרצ על דרישה לכנס את המועצה כדי לדון בהחלפת ברק בפרס. על-פי תקנון מרצ דרושים 180 שמות, שהם 20% מכל חברי מועצת מרצ - גוף המונה 901 חברים - כדי לכנס את המועצה בתוך 48 שעות. אולם, בעקבות לחצים כבדים שהפעילו ראשי מרצ, הודיעו 60 מהחותמים על ביטול חתימתם.

מכבש הלחצים הופעל על ידי פניות טלפוניות לחברים בניצוחם של יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון והשר לשעבר, חיים אורון. בעקבותי זאת מתברר, כי כעת אין די חתימות כנדרש לכינוס מיוחד של מועצת מרצ.

חיים אורון הסביר: "חלק מהאנשים איתם דיברתי, לא הבינו כלל שמדובר בכינוס מועצת מרצ, אלא נשאלו בטלפון אם הם תומכים בברק או בפרס. היוזמים של כינוס המועצה לא באו בידיים נקיות".

מארגני ההחתמה דחו את טענות אורון. "בכל שיחה הקראנו את הנוסח המדויק של הבקשה לכנס את מועצת מרצ", טען אחד מהם.

חברת מועצת מרצ, שימרית אור, העומדת בראש תנועת 'ישראל עכשיו' - הקוראת להחלפת ברק בפרס - לא הסתירה את זעמה על ביטול כינוס מועצת מרצ: "זה מה שנקרא מפלגה דמוקרטית, 'עלק'. לצערי, אני לא מופתעת. צעד אחרי צעד נרמסות כל תקוותיי מהמפלגה שהייתי גאה להצטרף אליה לפני כמה שנים".

יו"ר מרצ, ח"כ יוסי שריד, פרסם אמש קריאה לחברי מפלגתו "לחדול ממסע ההתאבדות הקולקטיבי המוביל לניצחונו של שרון".