המינהל מתנגד לשינויים באזה"ת קרית אריה צפון

בתוכנית המינהל הקמת איזור תעשייה שישתרע על פני 700 דונם, ובו 270 דונם המיועדים לתעשייה, 120 דונם המיועדים להקמת תחנת רכבת

מינהל מקרקעי ישראל הודיע שיתנגד לתוכנית הוועדה המחוזית מרכז לערוך שינויים בתוכנית איזור התעשייה קרית אריה שבצפון-מערב פתח תקווה. התוכנית נדונה בולנת"ע (ועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים), אך טרם נקבעה לגביה החלטה.

בתוכנית המינהל הקמת איזור תעשייה שישתרע על פני 700 דונם, ובו 270 דונם המיועדים לתעשייה, 120 דונם המיועדים להקמת תחנת רכבת, הכוללת גם שטחי תחזוקה לקרונות (דיפו), ואיצטדיון ספורט בשטח 65 דונם. את התוכנית מתכנן משרד אדריכלים גרטנר, גיבור וקומט, בשיתוף עם חברת מבני תעשייה.

במשך השנים עברה התוכנית "יסורים" רבים. היא נדונה לראשונה בוועדה המחוזית ב-1991 במסגרת ול"ל, שבו הוחלט לחלקה לשני חלקים. ב-1993 התוכנית הופקדה לאחר אישור הולק"ח, אבל אז הוחלט להכניס בה שינויים, ולכן היא תוכננה מחדש. ב-1997 הומלצה התוכנית להפקדה, והוחלט להכליל בתוכה גם את הדיפו. ב-1998 ביקשה נת"ע (נתיבי תנועה עירוניים) להכניס בתוכנית שינויים, בעקבותיהם הוחלט להעבירה שוב לולק"ח.

לדברי סגן מנהל אגף התכנון במינהל, דוד רוסו, ב-1999 החליטה במפתיע הוועדה המחוזית מרכז לכלול את השטח בתוכנית המתאר של נחל הירקון, ולבצע בה תוכנית לאיחוד וחלוקה עם שטחים גובלים, המוחכרים על ידי המינהל לחקלאים. נימוק הוועדה הוא, שהתוכנית נחוצה כדי שבעזרתה ניתן יהיה לממן את השטחים הירוקים.

רוסו: "התוכנית מאפשרת 160% אחוזי בנייה, ולכן שווי הקרקע הוא של כ-200 מיליון דולר, שצריכים להגיע לאוצר המדינה, ואין לחלקם בין בעלי זכויות שעלולים לצוץ פתאום מהשטחים הגובלים, ושהוכנסו לתוכנית על ידי הוועדה המחוזית".