מוטי זיסר ואלי אלעזרא רוכשים את חברת הבנייה אפרידר ב-80.2 מיליון שקל

הציעו במכרז החוזר את מחיר המינימום שדרשה רשות החברות - לאחר שבעבר הציעו 55 מיליון שקל בלבד

הקבלן אלי אלעזרא וקבוצת אירופה-ישראל בשליטת מוטי זיסר זכו היום (ד') במיכרז של רשות החברות הממשלתית, וירכשו את חברת הנדל"ן אפרידר. אלעזרא וזיסר ישלמו 80.2 מיליון שקל - מחיר המינימום שקבעה הרשות בהתחשב בהערכות השמאי הממשלתי.

לאלעזרא יהיו יותר מ-50% בקבוצה הקונה. שיעור האחזקות המדוייק ייקבע בימים הקרובים. בנק לאומי יתן ליווי פיננסי בצורת הלוואה שתכסה 80% מההשקעה.

העיסקה גרמה להפתעה, לאחר שאלעזרא ואירופה-ישראל הציעו בעבר לקנות את אפרידר ב-55 מיליון שקל בלבד. אירופה-ישראל הציעה מחיר זה במיכרז לפני שבועיים, ואלעזרא הציע את המחיר, בנפרד, במו"מ שהתנהל אשתקד.

רשות החברות הממשלתית פירסמה בראשית השבוע מיכרז חוזר למכירת אפרידר, לאחר שהמיכרז הראשון נכשל. במיכרז הקודם הציע הקבלן יגאל דימרי את המחיר הגבוה ביותר, 69 מיליון שקל, שהיה נמוך מדרישות הרשות. דימרי, ומרדכי אביב שהשתתף גם הוא במיכרז לפני שבועיים, לא הגישו היום הצעות. המועד האחרון להצעת הצעות היה היום ב-12 בצהריים.

מקורות בקבוצה קונה אמרו: "ניסינו לקנות את אפרידר במחיר מציאה, לא הצלחנו, ועכשיו החלטנו לקנות אותה במחיר המלא".

זהו פרוייקט משותף שני של אלעזרא וזיסר. השניים שותפים יחד עם האחים עופר גם בפרוייקט לבנייה קניון בן 27 אלף מ"ר, במרינה של אשקלון, בהשקעה של 30 מיליון דולר.

אלעזרא זכה לפני זמן קצר במיכרז של ממשלת רומניה להפרטת שוק הגז. אלעזרא, שמרכז פעילותו באשקלון, היה עד לפני 7 שנים מנהל החברה הכלכלית לאשקלון. לאחר מכן פרש לעסקי פרטיים, ובמשך השנים בנה 1,200 דירות באזור הדרום, וכן נכנס לפרוייקטים אחרים.

קבוצת אירופה-ישראל נכנסת כעת לפרוייקט נדל"ני בארץ לאחר תקופה ממושכת שבה פעלה רק בחו"ל. על פי ההערכות, החליט זיסר שכדאי כיום לחזור ולהיכנס לנדל"ן בארץ בשל רמת המחירים הנמוכה.

הנכס העיקרי של אפרידר הוא קרקעות לבנייה למגורים ולמלונאות על חוף הים של אשקלון ובצפון העיר. לחברה יש גם שאריות של פרוייקטים לבנייה בבית-שמש ובמקומות אחרים. השמאי הממשלתי העריך לפני שבועיים ששווייה של החברה עומד על 92 מיליון שקל, ומנהל רשות החברות, ירון יעקובס, החליט לתת הנחה מסכום זה, ולמכור את החברה ב-80.2 מיליון שקל לפחות.