אלי ישי פועל לסייע לרב עובדיה ובנו להשיג את הקרקע בהר-נוף ללא מכרז

נציגו של הרב עובדיה: נעשה הכל כפי שמתחייב, כולל מכרז אם יהיה צורך; מדובר בשטח שכיום מוזנח

יו"ר ש"ס, ח"כ אלי ישי, פועל לסייע לרב עובדיה יוסף ובנו משה יוסף להשיג קרקע בירושלים ללא מכרז, בשווי של 100 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

כפי שפורסם אתמול (ב') ב"גלובס", בכוונת הרב עובדיה ובנו להקים בשכונת הר-נוף, מול ביתו של הרב ברחוב הקבלן, אתר שייקרא "מאור יוסף". הפרוייקט אמור לכלול ישיבה גדולה, 300 יחידות דיור, מקווה טהרה, מתנ"ס ועוד.

האדריכל שלמה אשכול כבר התבקש להציע תוכניות בנייה במקום. חשיפת התוכנית הניעה היום (ג') לפעולה כמה גורמים, ובהם בכירים במשרד המשפטים, שאמרו, כי הם ימנעו מתן קרקעות לפרוייקט ללא מכרז.

ל"גלובס" נודע, כי ישי כבר שוחח בנושא זה עם מספר גורמים בעיריית ירושלים, כדי שיאפשרו את הקצאת הקרקע ללא מכרז. כמו כן הבטיח ישי לרב עובדיה, כי אם ימונה לשר הפנים, יפעל לקידום הפרוייקט.

תיק הפנים הוא אחד התיקים אותו דורשת תנועת ש"ס לקבל כתנאי לכניסתה לממשלת שרון. השליטה בו עשויה לאפשר לתנועת ש"ס לקדם את תוכניות הבניה באתר המבוקש, שהוא אחד "הריאות הירוקות" הבודדות באיזור.

עו"ד יורם בר-סלע, המייצג את הרב עובדיה יוסף ובנו משה בנושא זה, אישר בתגובה, כי אכן נעשית פעילות כדי לקבל את המגרש, אך זאת בתיאום ובתנאי שמינהלת שכונת הר-נוף תסכים לדבר. הפרויקט המתוכנן יבוצע - אם ייצא לפועל - על ידי עמותת "מאור ישראל", המנוהלת על ידי בית הרב עובדיה יוסף.

לדברי בר-סלע, מדובר בשטח של 67-64 דונם, שהוא שטח שטח ציבורי ירוק ופתוח. מאז הקמת השכונה, נמצא השטח בבעלות עיריית ירושלים.

שטח זה, אומר בר-סלע, מוזנח לחלוטין ובמשך שנים לא השתנה בו דבר. בשוליו קיים שטח נוסף המיועד להקמת מתנ"ס, אלא שתושבי המקום מתקשים לבנות אותו. "הרעיון המתגבש הוא להקים שם קריית חנוך על שטח של 20 דונם, ואז נותר שטח פתוח של 40 דונם. ההתחייבות שלנו היא לשפות או להיטיב עם השכונה, בכך שנקים את המתנ"ס וגם נפתח את הגן".

בר-סלע אישר, הכוונה היא לבנות מרכז חינוך שיכלול ישיבה, בית דין, חדרי לימוד, ובטווח מאוחר יותר - כ-200 יחידות דיור. בר-סלע דחה את הטענות, לפיהן גורמים פוליטים עוסקים בנושא זה. "אני מלווה את זה כחצי שנה. זה לא נעשה בחשיכה. אנחנו מדברים כל הזמן על אנשי מינהלת שכונת הר-נוף. מה שיהיה חובה על פי הדין, נעשה - כולל מיכרז אם יתחייב".