מכשירים מנהלי קשרי קהילה עסקיים

קורס ראשון מסוגו לנציגי חברות עסקיות, האחראים למערך קשרי הקהילה והתרומות של הפירמה

קורס ראשון מסוגו, להכשרה מקצועית של מנהלי קשרי קהילה בעסקים, ייפתח בתל-אביב ביוזמת ארגון מ.ע.ל.ה. - מחויבות עסקים לחברה בישראל, וחברת BDO, שלמה זיו ושות' - רואי חשבון ויועצים עסקיים. מטרת הקורס - להעניק ידע וכלים מקצועיים לנציגי חברות עסקיות, האחראים בחברותיהם למערך קשרי הקהילה והתרומות של הפירמה. הקורס ייערך במתכונת של פגישות שבועיות בבית ציוני אמריקה בתל-אביב, החל מראשית מארס, ויימשך שלושה חודשים.

הקורס יעסוק בכל היבטי המעורבות החברתית של עסקים: ניתוח צרכי הפירמה, גיבוש אסטרטגיות חברתיות, מבנה החברה והקהילה בישראל, גיבוש שותפויות עם ארגונים חברתיים וכן התייחסות למסלולי ולנושאי המעורבות החברתית: בניית מערך קשרי קהילה, שיווק חברתי, איכות סביבה, סביבת העבודה של הפירמה, התנדבות עובדים, הטמעת נושאים חברתיים בארגון, זכויות אדם ואזרח, דו"חות חברתיים וגיבוש מדדים לבקרה ולהערכה של השקעה חברתית של פירמות.

"החלטנו על פתיחת הקורס כמענה לדרישה הגוברת של גופים עסקיים לכוח אדם מקצועי, שינהל את מערך קשרי הקהילה של הפירמה", מציינת טליה אהרוני, מנכ"ל מ.ע.ל.ה. "תפקידו של מנהל קשרי קהילה בארגון עסקי הוא לפתח ערוצי הידברות והשקעה בין הפירמה לקהילה, תוך קידום האינטרסים העסקיים של הפירמה והובלת שינוי ושיפור ברמת הקהילה", היא מוסיפה. "אנחנו רואים יותר ויותר חברות עסקיות, המגבשות את מערך המחויבות החברתית שלהן. באחדות מהן כבר איישו תפקיד של מנהל קשרי קהילה".

שלמה זיו, שותף-מנהל של משרד זיו: "אנחנו, כחלק מרשת BDO הפרושה על פני 95 מדינות בעולם, רואים משמעות גדולה בהחדרת חשיבות השיווק החברתי כחלק מהתפיסה העסקית של כל ארגון בישראל. אם החברה הישראלית תכיר בכך, נרוויח כולנו, והקטר המוביל צריך להיות הסקטור העסקי".

מחויבות חברתית של עסקים תופסת באחרונה תאוצה. בהשראת קונצרנים בינלאומיים הפעילים בארץ, ולצד הפערים החברתיים וצמצום מעורבותה של הממשלה בהשקעות חברתיות, רואות חברות רבות במעורבותן חלק בלתי נפרד מפעילותן ומרכיב אסטרטגי חשוב בבניית המוניטין ובחיזוק נאמנות הלקוחות והעובדים.

הקורס כולל סדרת הרצאות, סדנאות וניתוחי תרחישים, שייתנו מומחים מהארץ ומהעולם: אנשי אקדמיה, יועצים מקצועיים, מנהלי חברות וארגונים. בין המרצים מחו"ל: בוב דאן, נשיא BSR, הארגון האמריקני המוביל בתחום, סו אדקינס, מארגון BITC הבריטי, מומחית עולמית בשיווק למטרה חברתית, ורבקה קליין, בעלת חברת ייעוץ המתמחה בייעוץ לגופים עסקיים מובילים בתחום איכות הסביבה. בין המרצים מישראל: גיורא איילון, דסי וגנר, דב יזרעאלי, דורית נובק ועוד.

הקורס יכלול גם סיור שטח ומפגשים עם מנהלים בכירים בארגונים חברתיים וניתוח תרחישים.