גדי הדר נפרד מוואלה: אני מנכ"ל הפורטל האחרון ששרד

הדר מסכם 7 שנים בוואלה, ועוזב את כס המנכ"ל המכובד, לטובת "מקום שריגש אותי ברגע שראיתי אותו"; "תהיה שנה קשה באינטרנט, אבל התכנים הטובים ישרדו בכל זאת". ראיון בלעדי

עם מיזוגן של וואלה ו-IOL, פורש מנכ"ל וואלה, גדי הדר, שהיה בין מייסדי החברה, ומשאיר את כס המנכ"לות לעופר לוי, מנכ"ל IOL. את שבע השנים האחרונות הוא מסכם כ"חוויה של פעם בחיים".

"אני מנכ"ל הפורטל האחרון ששרד. אפילו מנכ"ל יאהו, טים קוגל (שהיה בתפקידו חמש שנים, ס.ה.), פרש בשבוע שעבר", הוא אומר. לדבריו, הוא מאושר שניתנה לו ההזדמנות, שיש למעטים בלבד, "להקים בשתי ידיים משהו ששינה התנהגות של צרכנים ותרבות. נהניתי מכל רגע, למרות לילות ללא שינה בגלל בעיות של מימון או פחד מאילו גלים יעוררו קמפיינים מהפכניים שהעלינו לאוויר".

גלובס: אז למה אתה הולך?

הדר: "למרות שאלווה את המיזוג בשנה הראשונה, אני חושב שבכל חברה צריך לעשות שינויים מדי פעם, ובטח בחברת אינטרנט".

אתה יודע לאן אתה הולך?

"למקום שברגע שראיתי אותו התרגשתי כמו ביום שהראו לי מה זה אינטרנט. זה ממש מדע בדיוני".

חברת סטארט-אפ?

"אני מעדיף עדיין לא לחשוף את החברה. כל מה שאני יכול להגיד זה שהיא עוסקת בפיתוח טכנולוגיה שמשלבת אינטרנט ותוכנה, שאף אחד עוד לא ראה. היא נמצאת, כמובן, אחרי שלב הגיוס, והיא מתוכננת לפעול בשוק הבינלאומי".

גם לוואלה היו שאיפות בשוק הבינלאומי.

"ובעתיד הקרוב גם נודיע על כמה פעילויות שהצלחנו לעשות בחו"ל".

מה יקרה לתרבות ה"וואלאיסטית", בה אתה כל כך מתגאה, תחת שרביטו של עופר לוי?

"עופר חשוף לוואלה כבר שלושה חודשים והפנים את התרבות שלנו ואת האנרגיה הנפלאה שזורמת כאן".

למה עופר ולא ארז פילוסוף, שייסד איתך את החברה?

"עופר הוא הבן אדם הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון. ארז קיבל תפקיד של משנה למנכ"ל, עם תחומי אחריות נרחבים ביותר. ואני חושב שיש להם סיכוי טוב לעבוד ביחד. ההצלחה של וואלה נבעה עד היום מזה שהצלחנו לעבוד ביחד בתחום כל כך מתוח ובעייתי לאורך שנים".

ומה לגבי התרבות של IOL ואנשיה, שיצטרפו לחברה?

"מטבע הדברים, אני מניח, שהתרבות הארגונית של IOL היא אחרת, אבל כאמור, היסודות לעידן החדש של וואלה כבר הונחו ואני בטוח ביכולת המוצלחת לשלב בין הארגונים".

מצב השוק מסמן האטה יותר מאשר הצלחה.

"צריך להפריד את המוץ מן התבן. נכון. שוק ההון העולמי בהתרסקות, וכאן גם נוספת אי ודאות ביטחונית. אבל לוואלה יש 850 אלף גולשים בחודש. צריכת האינטרנט עולה בעולם ומהעובדה הזאת אין להתעלם. תהיה שנה קשה, אבל התכנים הטובים ישרדו בכל זאת, ולנו יש, מלבד ערכי המותג החזקים, גם את התכנים הטובים ביותר. העובדה הבסיסית היא שהאינטרנט הוא פה".

הדר, החל את דרכו כמנהל מערכות בקומסופט. שם קיבל ב-1994 הצעה לנהל חברת תוכן בשם טי.וי.טל. ב-1995, כשהפרוייקט לא המריא, הוחלט להפוך את החברה לחברת אינטרנט בשם טלטל. ב-1997, במהלך שהפך להיות הפוש העיקרי של החברה, קנתה קבוצת משוב את טלטל ממסכי זהב, תדיראן ובעלי מניות נוספים ושם מוצר האינטרנט העיקרי של החברה הפך להיות "וואלה".

כשנרכשה משוב ע"י פורמולה ב-1999, היתה וואלה כבר ממוקמת היטב בשדה האינטרנט המקומי. בסוף 1999 הונפקה החברה, כאשר בזק בינ"ל מחזיקה בה 39%. עם המיזוג יחזיקו בה בזק בינ"ל וקבוצת הארץ (30% כל אחת), שני קונצרנים, שיבטיחו לה גב כלכלי איתן מזה שהיה לה אי פעם.