אלון אנרגיה במו"מ מתקדם לרכישת מלוא הבעלות על פיצה האט מידי שלמה דהוקי

לפי שווי חברה של 9 מיליון דולר; מתכוונת להכניס בהמשך כשותפה את אחת מרשתות השיווק הגדולות

אלון אנרגיה מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת מלוא הבעלות על רשת פיצה האט וקנטקי פרייד צ'יקן מידי שלמה דהוקי, המחזיק ב-64% מהחברה באמצעות פיצה האט אחזקות, לפי שווי חברה של כ-9 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

בספטמבר 2000 רכשה אלון אנרגיה 25% מהבעלות על פיצה האט, לפי שווי חברה של כ-13 מיליון דולר. עבור חלקה שילמה 3.2 מיליון דולר.

אלון אנרגיה מתכוונת לרכוש את מלוא הבעלות על פיצה האט, ובהמשך להכניס כשותפה את אחת מרשתות השיווק הגדולות בארץ. עוד נודע, כי באחרונה נבדקה אפשרות למכור את חלקו של דהוקי בחברה לרשת סברו, אולם מגעים אלה לא הניבו פירות.

בתגובה אמר שלמה דהוקי ל"גלובס": "איני יודע על שום עסקה. כשתהיה עסקה, אין ספק שנודיע". דהוקי לא שלל את המידע, לפיו הושקעו באחרונה מאמצים לבדיקת אפשרויות לשיתופי פעולה ניהוליים בין פיצה האט ובין מותגי רשתות מהיר, לרבות ברגר-קינג. עם זאת, לדבריו, החסם העיקרי למימוש בדיקות אלה הוא הסכמתן של החברות הבינלאומיות, בעלות המותגים בחו"ל.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל אלון אנרגיה, דוד ויסמן.

דור-אלון אנרגיה מפעילה 113 תחנות תדלוק בארץ, מתוכן 55 תחת המותג "דור" ו-58 תחת המותג "אלון".

רשת פיצה האט מונה כ-40 סניפים, ועל-פי ההערכות בענף, מגיע היקף הפעילות שלה ל-80 מיליון שקל בשנה.

רשת פיצה האט בישראל סובלת בשנים האחרונות מהפסדים גדלים והולכים. זאת, בין היתר, נוכח העובדה, שהתקשתה למצב עצמה בין רשתות המזון המהיר לבין המסעדות הקלות. בענף מתייחסים לרשת כהחמצה, מאחר שלא הצליחה למצוא את מקומה. זאת, למרות שהשקיעה מאמצים במיצוב הרשת כ"מזון מהיר טוב", באמצע הסקלה שבין מזון מהיר למסעדה.

באחרונה נתבעה החברה על-ידי מחלבות גד, ספקית הגבינה שלה עד לאחרונה. גד טענה, כי מאז ראשית 1999 פיצה האט אינה עומדת בתשלומים החודשיים לאספקת הגבינה, והמחאות של החברה נפרעו רק בחלקן.