אלביט מערכות תספק מערכות ושירותים ב-40 מיליון דולר ברומניה

אלביט משתפת כבר פעולה עם שתי חברות רומניות בפרויקט בהיקף 300 מיליון דולר

חברת אלביט מערכות תספק למערכת הביטחון ברומניה מערכות ושירותים ב-40 מיליון דולר במסגרת שני פרוייקטים גדולים בתחום ההשבחה, שמבוצעים על ידה עבור חיל האוויר הרומני.

משרד ההגנה הרומני הודיע השבוע לאלביט מערכות, כי הוא מבקש להוסיף מרכיבים נוספים לפרוייקט השבחת מטוסי הקרב מיג-21 ומסוקי ה"פומה". בין השאר, ביקש משרד ההגנה לקבל ציוד תחזוקה, חלפים וסימולטור טיסה.

אלביט מערכות משתפת פעולה בשני הפרוייקטים עם החברות הרומניות איירוסטאר, IAR בראסוב ו-Simultec. ביצוע ההזמנות החדשות יבוצע בתוך שנתיים. ההיקף המקורי של פרוייקט השבחת המיג-21 הוא כ-300 מיליון דולר. אלביט מערכות גברה במיכרז בין השאר על התעשייה האווירית, אשר הפסידה לאלביט בהמשך גם בפרוייקט להשבחת מיג-21 באתיופיה.

במסגרת השבחת מסוקי ה"פומה", תספק אלביט מערכות אוויוניקה, שליטה ובקרה, ראיית לילה וכינון חימוש ותצפית אלקטרו-אופטית. השלב הראשון בפרוייקט כלל פיתוח ואספקת מסוק קדם-סדרתי. ההיקף הכולל של הפרוייקט יסתכם ב-100 מיליון דולר.

באחרונה התגלעה מחלוקת בין אלביט מערכות לבין חברת מיקויאן הרוסית, המייצרת את מטוסי הקרב מדגמי מיג, שהודיעה, שהיא מסירה את האחריות לבטיחות הטיסה של כל מטוסי המיג-21, שהושבחו ושיושבחו על ידי החברה הישראלית ושותפתה אירו-סטאר. החברה הודיעה: "איננו יכולים להיות אחראים בשום צורה לבטיחות הטיסה של מטוסי הקרב, אם ההשבחה תבוצע ללא מעורבות של היצרנית".

מיקויאן הודיעה שהיא מתנגדת גם להשבחת מטוסי מיג-29 על ידי אלביט מערכות ברומניה, לאחר שהיא, אירוסטאר ודיימלר-קרייזלר, הודיעו על פתיחת פרוייקט להשבחת מטוסים אלה.

ההשבחה מתבססת על שיפורים בתחום מערכות האוויוניקה של המטוסים, תוך הכנסת פיתוחים מתקדמים מתוצרת ישראלית, העולים על המערכות המקוריות הרוסיות. נשיא אלביט מערכות, יוסף אקרמן, סירב באחרונה להתייחס לחילוקי הדעות עם מיקויאן.