"בכירים במשק הישראלי גילו לנו שיצפאן מחקה את מובארק"

למרות מחאת המצרים, צולם היום (ג') באולפני הרצליה מערכון נוסף בו מחקה הבדרן אלי יצפאן את הנשיא חוסני מובארק.

גורמים מצריים אמרו היום לאתר האינטרנט ynet, כי מי שהסב את תשומת ליבם של שלטונות מצרים ושל השגרירות המצרית בישראל לתוכניתו של יצפאן, הם ישראלים, "חלקם אפילו ידועים כבכירים במשק". לדברי הגורמים המצריים, הישראלים הפנו את תשומת ליבם של האנשים בשגרירות לכך שבטלוויזיה שודרו קטעים סאטיריים על הנשיא מובארק.

עוזרו של שר החוץ המצרי, מוחמד אל-עורבי, אמר אמש כי הוא הגיש מחאה רשמית בעניין לשגריר ישראל במצרים. נציג ישראלי ניסה להבהיר למצרים את העניין באומרו כי: "הבדיחות האלה לא משקפות דברים רשמיים. בשבילנו אין גבול לדברים שאפשר לצחוק עליהם". הנציג הוסיף, כי בישראל כועסים על האווירה האנטי-ישראלית ששוררת במצרים, ו"יתכן כי זה המקור לבדיחות על מובארק".

עם זאת, אל-עורבי התעקש, כי "התוכנית העליבה את מצרים ומעיבה על היחסים. לא נעבור על כך לסדר היום. יש לעצור את הפגיעה ברגשות שלנו", אך הוא סירב לומר איזו בדיחה פגעה במדינה במיוחד. יצפאן אמר בתגובה: "במדינה דמוקרטית יש מקום לסאטירה ומה שאני עושה זו סאטירה לשמה. כפי שאני עושה סאטירה על אריק שרון, שמעון פרס, בנימין נתניהו ורפול, כך אני עושה סאטירה על מובארק, ערפאת, חתאמי וכל מי שחי באיזור".