מפעל מת"א של תע"א בעטרות הוסמך כמרכז תחזוקה של סיקורסקי האמריקנית

המפעל ממוקם מחוץ לקו הירוק, באזור התעשייה עטרות שבצפון ירושלים

יצרנית המטוסים האמריקנית סיקורסקי, הסמיכה את מפעל מת"א של התעשייה האווירית לפעול כמרכז תחזוקה רשמי מטעמה. זאת, למרות שהוא ממוקם מחוץ לקו הירוק, באזור התעשייה עטרות שבצפון ירושלים. תע"א הודיעה, כי המפעל בעטרות ישמש כמרכז תחזוקה מוסמך לחלפים, לתיקונים ולשירותים אחרים של מסוקי סיקורסקי-70 וסיקורסקי-76.

לדברי מנהל מפעל מת"א, עמי דוידזון, "הודעת סיקורסקי היא תוצאה של מאמצים ארוכים ואינטנסיביים, שעשויים להניב פירות לשתי החברות. בעזרת שילוב היכולת של מת"א והמוניטין של סיקורסקי, בכוונתנו להפוך למרכז תחזוקה מרכזי בכל האזור".

לדברי סגן-נשיא סיקורסקי לשרות לקוחות בינלאומי, דייויד אדלר: "מת"א הוא ספק שרותי מסוקים מוביל באזור. הסמכתו כמרכז תחזוקה תביא לשילוב שתי חברות עם ניסיון עולמי בתחום".

מפעל מת"א מספק שרותי תחזוקה למטוסי חיל האוויר וללקוחות זרים. הוא משתרע על שטח של 215 אלף מ"ר באזור התעשייה עטרות, הגובל בכפרים ערביים. במפעל מועסקים כ-270 עובדים. המפעל מספק שירותי תחזוקה בכל הרמות למסוקים, לרבות שיפוץ מסוקים לאחר התרסקות, שידרוג מערכות ורכיבים של מסוקים.

המפעל מסוגל לבצע תוכניות השבחה של מסוקים, לרבות התקנת מערכות אוויוניקה, כגון השבחת מסוקי "יסעור 2000", שבוצעה לחיל האוויר. תע"א תכננה להעביר את המפעל למרכז פעילותה בנתב"ג, אולם ממשלת הליכוד בתקופת בנימין נתניהו מנעה את המעבר, בנימוק של חיזוק התעשייה בירושלים.