התנגדות לכביש בן-שמן מודיעין

את הדיון הקדים פולמוס ציבורי נרחב, שכלל התנגדות נחרצת של חברי כנסת, אנשי אקדמיה, הירוקים, גופים ציבוריים וממלכתיים, שרת איכות הסביבה ושר החינוך

המאבק נגד סלילת כביש 45 נמשך שנים ארוכות, ומובל על ידי מספר עמותות באיזור חבל מודיעין. לפני כשנה התקיים דיון במליאת הכנסת, והתברר כי קיימת התנגדות רחבה לסלילת הכביש. ההמלצה שהתקבלה באותה ישיבה הפנתה את המשך הדיון לוועדת הפנים. עד היום עדיין לא התקיים דיון בוועדה זו.

את הדיון הקדים פולמוס ציבורי נרחב, שכלל התנגדות נחרצת של חברי כנסת, אנשי אקדמיה, הירוקים, גופים ציבוריים וממלכתיים, שרת איכות הסביבה ושר החינוך דאז, ואזרחים, הקוראים לביטול החלטת ממשל המורה כי "סלילת כביש 45 תקבל עדיפות לביצוע בתקציב המדינה".

במכתב ששגרה בשבוע שעבר דוברת הירוקים של חבל מודיעין וחברת סיעת הירוקים בעיריית ת"א, הדס שכנאי, לשר התחבורה, אפרים סנה, נכתב, כי מנכ"ל משרד התחבורה, בן-ציון סלמן, הורה לפני כשבוע להאיץ את התכנון המפורט של חלק מהקטע המערבי בכביש 45, ממחלף בן-שמן עד העיר מודיעין.

לדבריה, כביש 45 המתוכנן להיסלל הוא כביש מיותר ומזיק, שאת תפקידו ממלא כבר היום כביש 443, המחבר בין מחלף בן-שמן לגבעת זאב. הכביש, המתוכנן ככביש נוסף מקביל לכביש 443, יפגע קשות באיכות חיי התושבים ויוסיף זיהום אוויר ורעש לאיזור, יהרוס את אתר מודיעין העתיקה ואתר מורשת המכבים, ויפגע אנושות ביערות בן שמן.

מעל הכל, כותבת שכנאי, יזלול הכביש תקציבי עתק חסרי תקדים על חשבון תשתית הרכבת ושיפור כבישים אדומים.