חבר מועצת עיריית נתניה לביהמ"ש העליון: אחוזי הבנייה של תוכנית "עיר ימים" זויפו

עירער על החלטת ביהמ"ש המחוזי לדחות את בקשתו לבטל את תוכנית הבנייה

אחוזי הבנייה של תוכנית "עיר ימים", בצומת פולג שבנתניה, זויפו באופן שהוסיף יותר מ-1,000 יחידות לבנייה באיזור. כך טוען חבר מועצת עיריית נתניה, הרצל קרן, בהודעה שמסר לבית המשפט העליון. ההודעה נמסרה במסגרת ערעורו של קרן על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב לדחות את בקשתו לבטל את תוכנית הבנייה במקום.

קרן טוען, שתוכנית "עיר ימים" אושרה בוועדה המחוזית, למרות שתסקיר השפעה על הסביבה, שנעשה לגביה, סבל מליקויים קשים והתעלם לחלוטין מהעובדה שהתוכנית פוגעת בשמורת האירוסים - המקום היחיד בעולם שבו גדל אירוס הארגמן. הערעור לבית המשפט העליון הוגש בשיתוף עם עמותת אדם טבע ודין, שאף היא מתנגדת לבנייה בשמורה.

תוכנית הבנייה משתרעת על 1,700 דונם בפתחת פולג, מהם כ-600 דונם בשטח שמורת האירוסים. התוכנית כוללת בנייה של יותר מ-5,000 יחידות דיור ושטחי מסחר ומלונאות.

קרן ביקש מבית המשפט העליון להוסיף ראיה חדשה, וצירף לבקשה מסמך המסכם את החקירה שערכה המשטרה בעניין. על פי המסמך, עובדת במחלקת מהנדס העיר בנתניה זייפה את אחוזי הבנייה, בכך ששינתה בכתב ידה את זכויות הבנייה של מבנים דו-קומתיים צמודי קרקע מ-150 מ"ר ל-250 מ"ר. שטח היחידות החד-קומתיות הוגדל מ-120 מ"ר ל-175 מ"ר. משמעות הזיוף היא תוספת של יותר מ-100 אלף מ"ר לזכויות הבנייה.

המסמך מציין את שם הפקידה שאחראית לזיוף. עם זאת, המשטרה מציינת שהנורמה הנהוגה היתה לתקן נתונים מספריים ללא חתימת המתכנן. לטענת המשטרה, החשודה טענה שלא זייפה את המסמך, אלא שינתה את הנתונים לצורך תשלום מס השבחה לעירייה. המשטרה המליצה לסגור את התיק נגד החשודה מחוסר אשמה, וכן לסגור את תיק נוסף בגין חשדות לזיוף בין השנים -1979 1980, בשל התיישנות המקרה.

קרן מבקש מבית המשפט העליון להתייחס לנושא הזיוף (שלא עמד בפני בית המשפט המחוזי) ולבטל את אישור התוכנית. בקשתו לבטל את התוכנית מתבססת גם על כך שלא נערך תסקיר מלא ומעמיק הבודק את השפעתה על הסביבה.

קרן מבקש גם להפחית את אחוזי הבנייה לפחות לפי אחוזי הבנייה המזוייפים. הודעתו נמסרה לבית המשפט העליון באמצעות עוה"ד עמית ברכה ושלמה רוזנווסר (ע.א 4376/99).