חברת בלקן אייר הבולגרית חידשה את טיסותיה לישראל בלא מעורבות קבוצת זאבי

חברת התעופה הבולגרית בלקן אייר, שנרכשה על-ידי קבוצת גד זאבי, חידשה את טיסותיה לישראל ללא מעורבות הקבוצה.

ממשלת בולגריה וזאבי נקלעו השנה לעימות משפטי. זאת, לאחר שהקבוצה שרכשה את החברה במסגרת הפרטתה, טענה בהמשך שהוסתרו נתונים חיוניים על מצבה העגום מבחינה כלכלית ועל חובות העבר. זאבי הגישה תביעה משפטית למוסד לבוררות של האו"ם בצרפת, ודרשה פיצוי של 230 מיליון דולר על השקעתה.

בלקן אייר פועלת כיום תחת מפרק, בפיקוח ממשלת בולגריה ובמימונה. בארץ פועלת החברה באמצעות קבוצת אופן סקיי, שמונתה לפני כשנה וחצי כסוכנת המכירות הכללית שלה (GSA) בישראל. החברה מבצעת חמש טיסות בשבוע בין בולגריה לישראל. שתי טיסות, בימי ראשון וחמישי, הן טיסות סדירות - בין תל-אביב לסופיה. שלוש טיסות אחרות הן במתכונת של טיסות שכר - בין נתב"ג ליעד הנופש וארנה.

קבוצת זאבי הפסיקה לפני מספר חודשים את פעילותה בבלקן אייר בטענה, כי אזל הכסף בקופת החברה למימון פעילותה השוטפת, ובולגריה נותרה ללא מוביל לאומי. ממשלת בולגריה סירבה להעביר לקבוצה כספים נוספים, וטענה שמכרה ללא רשות נכסים שונים של חברת התעופה. הבוררות בין זאבי לממשלת בולגריה תתקיים בצרפת בחודשים הקרובים, לאחר שיימצא בורר מוסכם על שני הצדדים.

החברה חידשה את פעילותה ללא מעורבות כלשהי של קבוצת זאבי גם ליעדים אחרים ומפעילה גם, בין השאר, טיסות ללונדון, פריז, תוניס ומוסקבה. נשיא אופן סקיי, אפרים פורטיס, אמר, כי חזרתה של בלקן אייר לשוק המקומי היתה מהירה. המצב הבטחוני אינו משפיע על התיירים הבולגריים", אמר פורטיס. לדבריו, הטיסות בין סופיה לנתב"ג מתבצעות בתפוסה גבוהה.