רומנטיקה בבית הסוהר

"לאקי ברייק" (בריטניה, 2000). אחרי ההצלחה של "ללכת עד הסוף", היה צפוי שסרט חדש של הבמאי פיטר קטנאו - שימשיך את ההצלחה וישכנע שהוא אכן יוצר מוכשר - הוא עניין של זמן.

רונאן בנט כתב עבורו את התסריט, שעניינו שודד ביש-מזל (ג'יימס נסריט) שנכנס לכלא ל-12 שנים תמימות. אבל הכלא לא ממש מתאים לתוכניות שלו, על אף שהחיים שם הם בית הבראה ממש.

הוא משכנע את מפקד הכלא להעלות מחזה שכתב בעצמו, מין מחזמר, מתוך תקווה שזה יהיה הכרטיס שלו החוצה. אבל כמו תמיד - התוכניות לחוד והמציאות לחוד. הוא מקבל את התפקיד הראשי, ואת התפקיד הנשי הראשי מעניקים לעובדת הסוציאלית של הכלא (אוליביה וויליאמס) וכאן כבר נהיה עניין רומנטי מכשיל ביותר.

עוד משתתפים: טימותי ספול, כריסטופר פלאמר, לני ג'יימס ורון קוק. 100 דקות. "שבע-עשרה שנים" (סין, 1999). אחרי שהפנמנו את נוכחותו החזקה של ז'אנג יימו ("הדרך הביתה"), שהשתלט על המסך הסיני והאפיל על האחרים, מגיע אלינו סרט מהדור הצעיר יותר.

נא להכיר: ז'אנג יואן, בקושי בן 40 וכבר עתיר השגים. יואן הוא בדרך כלל במאי קליפים של רוק סיני לאם.טי.וי, והוא גם במאי מיומן ומוכשר של סרטים עלילתיים. "שבע עשרה שנים" הוא הרביעי שלו.

משפחה ממוצעת מתגוררת בעיר הממוקמת בלבה של סין. עבור בני הזוג אלה הם נישואים שניים. האב הביא איתו את בתו בת ה-16 ולגמרי במקרה עשתה כך גם אשתו. בתו של האב מפונקת, מסתורית, תלמידה חרוצה, שממתינה לסיים את הלימודים ולהסתלק מהבית. השנייה מתאמצת להישאר במסגרת המשפחה ולהפוך לעובדת בבית חרושת. אלא שבגלל שטר כסף, בסכום מגוחך, פורצת תגרה בין הבנות ואחת מהן מתה. השנייה נכנסת לכלא ל-17 שנה. לקראת השחרור שבה המשפחה ההרוסה ומתאחדת. פשוט, מרגש, נוגע ללב ויפה להפליא. 85 דקות.

"החייט מפנמה" (ארה"ב, 2001). במארס 1999 החזירה ארצות הברית את תעלת פנמה לפנמה. על רקע אירועים אלה כתב ג'והן לה קארה אגדת ריגול, מתובלת בהרבה הומור שחור.

פירס ברוסנן הוא מרגל אכזר, שהוגלה לפנמה על-ידי ממשלת הוד מלכותה. אבל את הגולה מלווה בין השאר נשק סודי של הממלכה - יצור אנושי (ג'פרי ראש), אסיר לשעבר, שהפך לחייט צמרת עם שיקומו, וכל מי שהוא משהו משחר לפתחו.

אז החייט המהול תופר חליפה וירטואלית לגופו של המרגל בדימוס, חליפה שהיא מין עונש, שהנענש לא ישכח כל ימי חייו. כמובן שהסיפור שיוצא מזה יוצא מכלל שליטה ומשתלט על הכל.

ג'והן בורמן ביים, ואף עיבד את התסריט עם אנדרו דייוויס ולה קארה. צילם פיליפ רוסלו. עוד בשחקנים: ג'יימי לי קרטיס והמחזאי הרולד פינטר. 109 דקות.