גם שדה התעופה של סידני עומד להימכר - חשש להעלאת תעריפים

ממשלת קנברה עשויה לקבל 2.6 מיליארד דולר עבור השדה בעיסקת הנדל"ן הגדולה באוסטרליה

האוסטרלים מודאגים: לחבר מרכזי בתאגיד פרטי, העשוי לזכות ברכישת נמל התעופה בסידני מהממשלה האוסטרלית בחודש הבא, יש מוניטין של העלאת מיסי הנמל בשדות שהוא תופס בהם שליטה.

הוצ'טיאף, ענק הבנייה הגרמני, שנוי כעת במחלוקת בשל מכרז להפעלת שדה תעופה אירופי, בו נחשד בריגול תעשייתי. הוצ'טיאף הוא חלק מתאגיד סאות'רן קרוס, המורכב מבנק מק'קווארי, בנק קומונוולת' ו-GE קפיטל.

תאגיד זה הוא המוביל בהליך הפרטת נמל התעופה הבינלאומי בסידני, הצפוי להכניס לקופת הממשלה לפחות 5 מיליארד דולר אוסטרלי (2.57 מיליארד דולר), בעיסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בתולדות אוסטרליה.

דיווחים על כוונת הוצ'טיאף לאחר השגת השליטה על נמל סידני אומרים, כי בכוונתו להטיל "היטל שירות לנוסע" על כל הטיסות הבינלאומיות היוצאות מסידני.

חברות תעופה ייאלצו לשלם לנמל התעופה בסידני סכום קבוע של 19.31 דולר אוסטרלי עבור כל נוסע. היטל זה יחליף מספר היטלים שונים שהוטלו על המראות ונחיתות בשדה, לרבות על שימוש בטרמינל הנוסעים, הוצאות ביטחון וטיפול במטען.

היטל זה עלול לייקר את כרטיסי הטיסה: חברת התעופה אנסט אמרה כי תוסיף את ההיטל החדש למחיר הכרטיס, בעוד שקוואנטס הודיעה שמחיריה לא ישתנו.

בשנת 2000 הרוויח שדה התעופה של סידני 43 מיליון דולר אוסטרלי.

ההכנסות הסתכמו ב-138 מיליון דולר. התאגיד הפדרלי של שדות התעופה באוסטרליה כבר מכר את נמלי התעופה במלבורן, בריסבן ואדלייד, בעבור 3.3 מיליארד דולר אוסטרלי.

תאגידים נוספים שמתחרים על רכישת השדה בסידני הם סידני גייטוויי ורשות שדות התעופה הבריטית, בשותפות עם אגיס הצרפתית וסכיפהול ההולנדית.

הוצ'טיאף ספג ביקורת קשה באירופה על העלאת תעריפי הנחיתה בעת השתלטותו על השדות בהמבורג ודיסלדורף בגרמניה ובשדה של אתונה. החברה הגרמנית מכחישה כי העלאת התעריפים היתה בלתי ראויה.