חברת הביוטק די-פארם מרחובות השלימה גיוס של 30 מיליון דולר

שותפתה למחקר, החלה שלב שני בניסויים בתרופה שפיתחה די-פארם

חברת הביוטכנולוגיה די-פארם D-Pharm השלימה סבב רביעי של גיוס הון, בהיקף של 30 מיליון דולר. הגיוס נערך לפי שווי חברה של 80 מיליון דולר, אחרי הכסף.

קרן LCC Care Capital הובילה את הגיוס, שבו השתתפו גם כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב) והקרנות ג'מיני, דנאלי, ורטקס ו-SG-Ventures. חלקה של כת"ב בגיוס היה 7.7 מיליון דולר.

דבר קיום הגיוס פורסם כבר ביולי, וכעת הודיעה החברה על השלמתו. החברה גם הודיעה היום על התחלת השלב השני של הניסויים הקליניים בתרופה אנטי-אפילפטית (DP-VPA) שפיתחה. הניסויים ייערכו על ידי שותפתה למחקר, ענקית הפרמצבטיקה שייר (Shire Pharmaceuticals), במסגרת זיכיון בלעדי שהעניקה לה די-פארם להמשך הפיתוח והשיווק של התרופה. די-פארם תהיה אחראית לייצור החומר SPD421 עבור הניסויים הקליניים ועבור שיווק התרופה המוגמרת.

על פי נתוני החברה, השוק העולמי לתרופות אנטי-אפילפטיות הוערך ב-1999 בכ-3 מיליארד דולר, והוא צפוי לגדול לכ-4.5 מיליארד עד שנת 2005. המכירות המשותפות של תרופות לאפילפסיה, מאניה-דפרסיה ומיגרנה מגיעות לכ-900 מיליון דולר.

די-פארם מפתחת ומיישמת טכנולוגיות לשימוש בחומרים שונים, כך שיתקפו רק את המקום הנגוע במחלה. לחברה תרופות וטיפולים (המצויים בשלבי פיתוח שונים) למחלות כגון אפילפסיה, שבץ מוחי, סרטן ואיידס, וכן מחלות ניוון עצבי כאלצהיימר ופרקינסון.

מאז הקמתה גייסה החברה 23 מיליון דולר מכת"ב ומהקרנות ג'מיני, אדונט, מדמקס-דנלי, וולדן, ורטקס ואפקס לאומי. לדי-פארם הסכמי שיתוף פעולה עם החברות שייר, נייקומד-אמרשם אימאג'ינג ואלי לילי. מנכ"ל ונשיא די-פארם הוא ד"ר אלכס קוזאק. החברה יושבת ברחובות ומעסיקה 90 עובדים.