ראש עיריית אילת לשעבר תובע מחצית מהזכויות בפרויקט של פפושדו בבודפשט

רפי הוכמן טוען שהובטח לו שהוא ישותף בפרויקט להקמת מגורים ומסחר על שטחו של מפעל חלב לשעבר

החברה ההונגרית .EREZ KFT וראש עיריית אילת לשעבר, רפי הוכמן, העוסק כיום בייעוץ והשקעות בנדל"ן, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א להצהיר, כי הם זכאים למחצית מרווחיהם של המלונאי אלי פפושדו והיחצ"ן לשעבר יוסף פריאל, מפרויקט מקרקעין בבודפשט.

בתביעה נאמר, כי המשיבים עוסקים בין השאר בעיסקי נדל"ן ובעיסקאות שונות חברו יחדיו ושיתפו פעולה ביניהם. פפושדו הציג במקרים רבים את פריאל כנציגו בהונגריה.

בשנת 1996, איתרה ERFZ הזדמנות עיסקית של מפעל חלב בבודפשט שנמסר לכינוס נכסים. היא ניהלה מו"מ וסיכמה עם הרוכש את פרטי רכישת המקרקעין, וביוני 1996 נחתם חוזה ראשוני בינה לבין הכונס על רכישת המפעל.

הבנקים המקומיים הביעו הסכמתם להעמדת מימון בסך 4 מיליון דולר לפרויקט לבניית שטחי מגורים ומסחר בשטח של 37 אלף מ"ר על המקרקעין של המפעל, בתנאי שהבעלים ישקיעו מכספם או יעמידו ערבות בנקאית בסך מיליון דולר. הוכמן לקח על עצמו, כנציג EREZ, למצוא שותף שישקיע את ההון הדרוש תמורת מחצית מזכויות הפרויקט.

לדברי הוכמן, הוא הציע לפפושדו את הפרויקט. הוסכם, כי פפושדו יעמיד את ההון הדרוש בסך מיליון דולר כערבות בנקאית, הוכמן ידאג למימון הבנקאי בסך 4 מיליון דולר, והצדדים יתחלקו בשווה ברווחי הפרויקט.

לטענת התובעים, בניגוד גמור למוסכם, הקים פריאל בספטמבר 1997 חברה הונגרית חדשה לצורך הפרויקט, ורכש את המגרש מכונס הנכסים באמצעותה. לתובעים התברר, לטענתם, כי פפושדו והוכמן רכשו את המגרש ללא שיתופם, השתמשו בתוכניות שערכו התובעים לצורך שינוי תוכנית המיתאר המקומית ואף הציעו למכירה את המקרקעין.

התובעים טוענים, באמצעות עו"ד מרדכי מינצר, כי לאחר שגילו את מעשיהם של הנתבעים, הם עמדו על זכותם לפעול במשותף למימוש הפרויקט כמוסכם, אולם הנתבעים דחו את פניותיהם וסירבו לשתפם בכל עניין הקשור למקרקעין.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2437/01).