תיתכן הדחת מנכ"ל רשות הדואר בעקבות הדו"ח החמור שפירסם מבקר המדינה

רשות הדואר: "המנכ"ל מתכוון להמשיך ולמלא את תפקידו במקצועיות ובנאמנות; הוא אינו מתייחס לשמועות שיכולות לפגוע בעבודת הרשות"

הבודקת מטעם שר התקשורת את מצב רשות הדואר, עו"ד אסתר גלר-סבן, מהלשכה המשפטית של משרד התקשורת, נפגשה עם מנכ"ל הרשות, דן נדיב, ועם בכירים אחרים ברשות, והזהירה אותם שהם עלולים להיפגע מתוצאות הבדיקה שהיא עורכת.

גלר-סבן מונתה בסוף ספטמבר על-ידי השר ראובן ריבלין, בעקבות דו"ח מבקר המדינה על רשות הדואר. המנדט של גלר-סבן כולל בדיקת נושאים שמעבר להתייחסות דו"ח המבקר.

ל"גלובס" נודע, כי נשקלת הדחתם של נדיב ושל מנהל הפיתוח העסקי ברשות, מרבי פיצ'חדזה, המוחזקים כאחראים ישירים לליקויים שהועלו בדו"ח.

דו"ח המבקר חושף פגמים חמורים במינויים של עובדים בכירים ברשות הדואר, באחריות פיצ'חדזה. הלה כבר אינו מכהן בתפקיד, אלא משמש כיום כמנהל פיתוח עסקי - דואר שליחים. בדו"ח קודם התריע המבקר על מינויו של פיצ'חדזה עצמו לתפקיד סמנכ"ל, בלא שעמד בדרישות לו.

נציג עובדי רשות הדואר במועצת הרשות, רוני מסיקה, שלח כבר לפני כחודש מכתב לריבלין, בעקבות פרסום דו"ח מבקר המדינה, ובו דרש את פיטורי נדיב. מסיקה מתבסס על סעיף בחוק רשות הדואר, האומר: "השר חייב לפטר את המנהל אם נוכח, כי הוא לא ביצע את תפקידיו ברמה נאותה וכפי שנקבע בחוק זה".

לטענת מסיקה, דו"ח מבקר המדינה חושף רק את קצה הקרחון של ממצאים חמורים שהתבררו לו, כנציג העובדים במועצת רשות הדואר. מסיקה צירף למכתבו מסמכים רבים כהוכחה לטיעוניו.

ריבלין אמר בתגובה: "בזמן שהביקורת אומרת לעשות שינוי, כולם צריכים ללכת. היום הדואר חייב לעבור רה-ארגון לקראת עידן של תחרות. אני שואל את עצמי, ערב הכניסה לשנה הבאה, האם אותם אנשים שמקבלים בדו"ח הביקורת הערות לא פשוטות, יכולים להיות בכלל חלק מהרה-ארגון".

רשות הדואר מסרה בתגובה: "המנכ"ל מתכוון להמשיך ולמלא את תפקידו במקצועיות ובנאמנות לממונים עליו ולעובדי הרשות ולהמשיך לשרת את הציבור. המנכ"ל אינו מתייחס לשמועות שיכולות לפגוע בעבודת הרשות. המנכ"ל נפגש עם גלר-סבן לשיחה בענייני הרשות כעבודה שוטפת מול לשכת השר ולא כשימוע עם אזהרה.