תושבי רמות מבקשים מבג"ץ להפסיק את עבודת הסלילה בכביש מס' 9. בעתירה שהוגשה
השבוע לבג"ץ טוענת העותרת, עמותת רמות למען הסביבה, כי היתר הבנייה לסלילת
הכביש שהוצא על ידי רשות הטבע והגנים הלאומיים כללי ואינו קובע הנחיות פרטניות
ביחס לשמירה על ערכי טבע מוגנים. העותרת טוענת, כי ההיתר שהוצא נועד לעקוף
את החובות המהותיות המוטלות על הרשות. עוד נטען, כי הרשות התקשרה עם היזמים,
חברת מוריה, חברת גדיש והעירייה, לצורך פיקוח על הסלילה. העותרת טוענת, כי
מצב כזה, שהיתרי הבנייה עמומים ולא מפורטים, פותח פתח להפעלת לחצים על הרשות
מצד היזמים, שיכולים לגרום לשינוי עמדת הרשות בנוגע למהות הפגיעה המותרת בערכי
טבע.
בנוסף מצוין, כי יש חשש לניגוד עניינים מצד הרשות, כיוון שהפיקוח על הסלילה
נעשה בתשלום. לכן, מבקשת העמותה מבג"ץ להצהיר כי היתר הבנייה אינו חוקי, ולחייב
את הרשות להנפיק היתר חדש מפורט. כמו כן מבקשת העותרת צו ביניים להפסקת העבודות
עד לסיום הדיון בתיק.
העבודות בכביש 9 החלו לפני כחודש, מיד לאחר שבית הדין לעניינים מינהליים דחה
את בקשת העמותה לצו מניעה זמני. הכביש יתחיל בסמוך למחלף מוצא, ויגיע לצומת
הכבישים גולדה-בגין בכניסה לשכונת רמות. אורכו 3.6 ק"מ, כולל מנהרה באורך 400
מטר, שתוכננה בשלב מאוחר עקב לחץ מתנגדים. עלות הפרויקט מוערכת ב-380 מיליון
שקל, ועבודות הבנייה צפויות להימשך שלוש שנים, מבלי לקחת בחשבון את העיכוב
בבג"ץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.