תעשיות רכב נצרת נערכת להציע לצה"ל את הדור השני של ג'יפ סופה

צפוי להשתתף במכרז להחלפת הג'יפ הישן, אם כי צה"ל נוטה לרכש מכספי הסיוע

חברת תעשיות רכב נצרת, מקבוצת מכשירי תנועה, נערכת לקראת ייצור הדור השני של רכב השטח סופה, שיכונה "סופה 2". סופה 2 מבוסס על הדור החדש והמשודרג של רכב השטח "ג'יפ רנגלר" (שם קוד TJ). הגירסה האזרחית של רכב זה תוצג בחודש ינואר בתערוכת דטרויט. הרכב צפוי לצאת בסוף 2002 לשוק האמריקני, כדגם 2003.

הדור החדש של הסופה יוצע במספר רחב של תצורות גוף, לרבות גירסה ארוכה, בת חמש דלתות עם מרכב קשיח, שלא הוצעה בעבר. הוא יצויד, ככל הנראה, במשפחת המנועים המעודכנת של קרייזלר, כולל מנוע טורבו-דיזל עם הזרקת מסילה בהספק של 140 כוחות סוס ומנוע V6 בנזין, בנפח 3.7 ליטר.

הרכב צפוי להיות אחד המתמודדים המרכזיים במכרז להחלפת ג'יפ הסופה הנוכחי, בתור רכב השטח המבצעי של כוחות הביטחון בישראל. המכרז, שצפוי להתפרסם בשנה הבאה, יכלול, על-פי הערכות, אלפי כלי רכב בהיקף של כ-50-30 מיליון דולר.

בין המתמודדים הנוספים - שהוזכרו לאחרונה - נמצאים הג'יפ "G קלאס" של מרצדס; "האמר 2" של ג'נרל מוטורס, ויתכן שגם גירסה של לנדרובר דיפנדר, שתייצר פורד בארה"ב.

משרד הביטחון הודיע בעבר, כי בכוונתו להתמקד בכלי רכב, שאותם ניתן לרכוש בכספי הסיוע האמריקני. עם זאת, יתכן שיחליט לבסוף להמשיך לרכוש רכב מתוצרת ישראל.