ליאור רייטבלט, סופר פארם - תמיד פולני

שיא: בתקופה שכולם נלחמים על לקוחות, הסופר פארם רושמת גידול של 2% ופותחת רשת בפולין; שפל: החמצת עסקת ניו פארם והאפשרות שחוק פולני חדש יוציא את הסופר פארם מוורשה

שיא:

בשעה שכל הרשתות חוות ירידה ניכרת במכירות בחנויות הזהות, משפשפים בסופר פארם את העיניים ולא מאמינים. זו הרשת היחידה שרשמה גידול של כשני אחוזים בחנויות בתקופה שבה נלחמים בשיניים על הלקוחות. עבודה שיווקית מהודקת ואגרסיבית הכניסה הרבה תנועה לסניפים והגדילה את סל הקנייה באמצעות אינספור מבצעי קנה-קבל.

סופר פארם, עם 95 סניפים, תסיים את 2001 עם מחזור מכירות של 1.8 מיליארד שקל לעומת כ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2000.

אחת ההצלחות הגדולות של רייטלבט השנה היא מכירה של 150 אלף מכשירי אורנג'. השנה הייתה שנת פתיחת הרשת החדשה בפולין. ומדובר ב-1200 לקוחות ביום בחנות בוורשה. היסטרי.

שפל:

בקשר לפולין, התברר שהשמחה הייתה מוקדמת מדי. החוק שעבר לפני חודש וחצי בפולין אוסר מ-1 בינואר בעלות של חברה מסחרית בבית מרקחת. המשמעות היא שסופר פארם עלולה למצוא את דרכה החוצה מפולין. רייטלבט מפשיל עתה שרוולים כדי להשקיע בלובינג פוליטי חזק בפולין כדי למנוע את רוע הגזרה.

כדי לאפשר את הגידול במכירות נאלץ רייטלבט, מהמבריקים בקמעונאים בארץ, להוריד את המחירים השנה בכ-15-5 אחוזים. הוא מכר הרבה יותר בהרבה פחות, ונאלץ לספוג את הכרסום ברווחיות.

אחת האכזבות הגדולת השנה היא החמצת עסקת הרכישה של ניו פארם. כבר שנים שרייטבלט רוצה לשים יד על רשת הדרגסטורים המתחרה. ארבע פעמים הוא כמעט סוגר עסקה ומשהו משתבש. הפעם הוא העמיד הצעה שקשה לסרב לה - 25 מיליון דולר, יותר מכל הצעה אחרת. אבל האיום המרחף של עסקה שלא ברור אם יאשר הממונה קבע את גורלה. מטרו הדרום אפריקנית מיהרה למכור אותה במחיר נמוך הרבה יותר לרוכשי קלאב מרקט - קבוצת בורוביץ' רוזן. לא זו בלבד שרייטלבט נשאר בלי ניו פארם ביד, הוא החליט לסגור את רשת הקוסמטיקה היוקרתית שפתח לפני שלוש שנים, קוסמטיקלאס.

הרשת, שנולדה כדי להעמיד תחרות לאפריל, לא עמדה ביעדי המכירות ולא הצליחה להתרומם מעבר לשלושה סניפים.