מאגר מאמרים

www.findarticles.com

אם אתם מגיעים לרשת מתוך מטרה לחקור לעומק נושא כלשהו - כדאי לאמץ, לפחות בהתחלה, את השימוש במאגרי מאמרים, במקום להשתמש באופן אוטומטי במנועי החיפוש או באינדקסים האינטרנטיים. איתור נושא כלשהו במאגר מאמרים פוטר אתכם מן הצורך להעריך ולסנן רשומות בלתי רלוונטיות, והוא מעניק לכם מידע ראשוני מסודר על הנושא.

Findarticles הינו מאגר מעודכן של מאמרים מגזיניים שראו אור החל מ-1998 בכ-300 כתבי עת ומגזינים מקצועיים. ניתן לערוך חיפוש על פי נושא, שם עיתון או מונח מפתח. הגישה אל הטקסט המלא של המאמר ניתנת חינם, אלא שבמאמרים ארוכים הכתבה מפוצלת למספר עמודי בית, במטרה למקסם את חשיפת הגולשים לפרסומות. כדי לעקוף את המטרד הזה השתמשו באופציה print article, ותקבלו את המסמך המלא על גבי מסך אחד.

טיפים לאקסל

www.mrexcel.com מנהלי חשבונות, רואי חשבון, חשבים ומנהלי עסקים המשתמשים דרך קבע בתוכנת גיליון אלקטרוני, ימצאו באתר הזה מענה לבעיות שכיחות, טיפים, טריקים, קיצורי דרך ושירותי תמיכה טכנית באקסל. הדרך המהירה ביותר לקבל פתרונות ועצות עוברת דרך פורום המוקדש לנושא. כמו כן ניתן להסתייע במדורים כמו טיפ השבוע, הצגת שאלות למומחי אקסל בדואר אלקטרוני ועיון בארכיון מאמרים. יש גם אפשרות להירשם ולקבל עלון אלקטרוני מקצועי בנושא.

צרכנות מחשבים באינטרנט

www.resellerratings.com/index.html רוצים לרכוש מחשב, ציוד היקפי למחשבים או תוכנות מחנות מקוונת ברשת? האם אתם יודעים מספיק על אמינותה? האתר הזה מציע לכם "להתגלח על זקנם של אחרים", ומספק חוות דעת של צרכנים על חנויות חומרה ותוכנה באינטרנט. על פי חוות הדעת שהתקבלו, מדורגות החנויות ומקבלות ציון. לפי שעה מופיעות בסקירות 220 חנויות אינטרנט, הנבחנות ממגוון זוויות, מדיניות החזרות והחלפות, דמי משלוח, מחירים ועוד.

רפואה משלימה

www.nlm.nih.gov/nccam/camonpubmed.html שוחרי בריאות ומטפלים בשיטות חלופיות ימצאו בכתובת הזו גישה אל מאגר מידע מקצועי, שכולו מוקדש לסקירות ניסויים קליניים ופרסומים מדעיים שראו אור בכתבי עת מקצועיים הנוגעים לרפואה משלימה. ניתן לערוך חיפוש במאגר על פי נושא, מונח מפתח או שם המחבר, ולקבל את תקצירי המאמרים וסיכומיהם בליווי תאריך ומידע על מקור הפרסום.

מנוע חיפוש לתמונות

www.picsearch.com זקוקים במהירות לצילום, תמונה, או איור ? מנוע החיפוש Picsearch מאפשר לכם להזין מונחי מפתח, ולקבל רשימת תוצאות שכולה קבצי גרפיקה מוקטנים. מלבד היכולת להתרשם מן התמונה המוקטנת, תקבלו כאן נתונים אודות הקובץ, ממדיו, פורמט וקישורית להורדתו. היתרון היחסי של האתר הזה מונח בכך שהוא מתאים לשימוש בטוח גם לילדים. תכניו עברו סינון קפדני, והם נקיים מקבצי גרפיקה הנושאים מסרי אלימות או פורנוגרפיה.

מילון עברי-עברי

www.melingo.com/ravmilim חברת מלינגו טכנולוגיות שפה השיקה שירות מקוון חדש: "רב-מילים", מילון עברי-עברי עדכני, המכיל אוצר מקיף של מילים וביטויים בעברית. מעבר לניתוח מורפולוגי של מילים מציע השירות אוצר של מילים נרדפות (תזאורוס). המילים הנרדפות כוללות גם מילים ספרותיות וגם סלנג עסיסי. רב-מילים מציע גם רשימה של מטבעות לשון הקשורים באותה מילה, כולל האופציה ללחוץ על צירוף המילים ולקבל את ההסבר המלא לביטוי. נוסף לכל הנאמר לעיל מאפשר המילון למצוא מילים מתחרזות, והוא גם נותן להן תרגום לאנגלית. נכון לעכשיו, הוחלט בחברה לאפשר שימוש חינם באתר לתקופה מוגבלת - לצורך היכרות ראשונית עם המילון.

anatcohen@globes.co.il