שמואל יכין מונה ראש מפא"ת בפועל

מקורבים למערכת הביטחון: יכין עשוי להיות ראש מפא"ת הקבוע

משרד הביטחון מסר היום (ג') כי סגן ראש מפא"ת (המינהל לפיתוח אמצעים ותשתיות במשרד הביטחון), תת-אלוף שמואל יכין, יהיה ראש מפא"ת בפועל. יכין אמור לשמש בתפקיד עד למינוי ראש מפא"ת קבוע. שר הביטחון, בנימין בן-אליעזר, מתכוון להתערב במינוי ראש מפא"ת הקבוע, והוא ייפגש בתקופה הקרובה עם מועמדים.

עם זאת, גורמים המקורבים למערכת הביטחון העריכו היום, בשיחה עם "גלובס", כי כניסתו של יכין לתפקיד מכשירה את הדרך למינויו לתפקיד באופן קבוע. לדבריהם, יכין נחשב מועמד מקצועי, במיוחד בזכות תפקידו כסגן ראש מפא"ת.

באחרונה התגלעה מחלוקת בין הרמטכ"ל, שאול מופז, למנכ"ל משרד הביטחון, עמוס ירון, בנוגע למינוי ראש מפא"ת. מופז הציע לתפקיד את תא"ל פנחס בראל (בוכריס), ששימש מפקד יחידה 8200 של חיל המודיעין, האחראית לפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים המשמשים את צה"ל ואת מערכת הביטחון כולה.

ירון תמך במינוי מנכ"ל תעש, שמואל קרן, שלו תארים בפיסיקה וחקר ביצועים. קרן שימש עד למינויו למנכ"ל תעש בתפקיד סמנכ"ל המחקר והפיתוח בחברה. כל אחד מהצדדים הטיל וטו על מינוי מועמדו של הצד האחר.

מפא"ת הוא גוף המו"פ הגדול בישראל, המטפל בפרויקטים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל בשנה. מפא"ת אחראי, בין השאר, לתוכניות כגון ה"חץ", הלוויינים הצבאיים מסדרת "אופק" וכן לפיתוח טילים ואמצעי לחימה חדשים עבור צה"ל ומערכת הביטחון.

יכין (49) הוא בעל צל"ש מקרבות הבלימה של השריון במלחמת יום הכיפורים, וזוכה פרס ביטחון ישראל על מחקר ופיתוח.