הייאט רג'נסי עתר לביהמ"ש בבקשה לאפשר לו לערער על ההחלטה להקים לידו בית מעצר

המלון טוען, כי הקמת המבנה ובו בית המעצר, תנחית מכת מוות למלון. המלון נלחם על קיומו, במטרה למנוע נזק ודאי שייגרם לו, לטענתו, בשל הקמת בית המעצר והשפעותיו השליליות

מלון הייאט רג'נסי עתר לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בבקשה לאפשר לו לערער על החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אשר אישרה את הקמת מטה מחוז ירושלים ובית המעצר של המשטרה.

המלון טוען, כי הקמת המבנה ובו בית המעצר, תנחית מכת מוות למלון. המלון נלחם על קיומו, במטרה למנוע נזק ודאי שייגרם לו, לטענתו, בשל הקמת בית המעצר והשפעותיו השליליות. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד צדקיהו הרמולין, ממשרד ש. בירן.

מדובר בתוכנית המכוונת לייעד שטח של 28 דונם, הגובל במטה הארצי של המשטרה, להקמת מטה המחוז ובית המעצר. השטח נמצא בין מלון הייאט למטה הארצי, ומתוכנן עליו מבנה גדול, בשטח של 82 אלף מ"ר.

המלון, שבבעלות משפחות ריימרס ופיינסוד ממכסיקו, טוען, כי החל משנת 1999, ובמשך שנה וחצי, קידמה הוועדה המחוזית את התוכנית, תוך הסתרתה מהמלון. דבר התוכנית נודע לו באקראי בחודש נובמבר 2000.

עוד טוען המלון, כי העובדה שלא יידעו את המלון בדבר ייזום התוכנית לא נעשתה בהיסח הדעת, אלא על סמך ניסיון העבר, בו התנגד המלון לאישור התוכנית, ובכלל זה לבית המעצר.

המלון טוען, כי הושקעו בו 65 מיליון דולר, מהם 35 מיליון על ידי היזמים ממכסיקו. המלון סבל באינתיפאדה הראשונה, ולאחרונה נקלע לקשיים בשל האינתיפאדה הנוכחית, דווקא בשל מיקומו על הר הצופים.

לטענת המלון, ההתנגדויות שהגיש להקמת בית המעצר נדחו על ידי הוועדה, ויו"ר הוועדה, עו"ד מתתיהו חותה, דחה בקשה לאפשר ערעור בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה.

המלון מציין, כי גם שר התיירות לשעבר, רחבעם זאבי ז"ל, אשר נרצח במלון - התנגד לאישור התוכנית. (עת"מ 426/02).