קוקה-קולה ישראל תמחוק מהמדפים את "צ'רי קולה"

לאחר אי עמידה ביעדים למרות החדרה בהשקעה של מיליוני שקלים

קוקה-קולה ישראל תמחוק מהמדפים את משקה הקולה בטעם דובדבן, צ'רי קוקה-קולה, לאחר החדרה מאסיבית בהשקעה של מיליוני שקלים. כך נודע ל"גלובס". ההחלטה להפסיק לשווק את צ'רי-קולה נובעת מאי עמידה ביעדי ההחדרה של המשקה.

לצ'רי-קולה בחו"ל יש טעמים שונים, וייתכן שלא נבחר טעם מתאים לשוק הישראלי. מכל מקום, התגובה הישראלית למשקה הקולה החדש היתה צוננת. צ'רי קוקה-קולה הצליח להשיג רק כ-2% משוק הקולה.

למרות התנגדויות בחברה החליטה קוקה-קולה ישראל להיפרד מהמשקה שניסתה להחדיר בלא מעט מאמצי פרסום באמצעות דחף אחד, בהשקעה של כחצי מיליון דולר. ואולם, העובדה היא שלמרות התמיכה, טעם הדובדבן לא קלע לחיך הישראלי. קוקה-קולה השחור הקלאסי ממוקם הרחק מעל כל טעמי המוגזים האחרים, לרבות פאנטה וספרייט.

החברה המרכזית הקצתה להחדרת צ'רי קוקה-קולה תקציב שיווק לא מבוטל שכוון לבני נוער, ולמרות שהמוצר נכשל, אך עצם ההחדרה תמכה במותג על. זאת על רקע היעדר בולט של חדשנות בהחדרת מוצרים חדשים בענף המשקאות.

הצרכן הישראלי, מסתבר, אינו שוחר חידושים כשהדבר נוגע לתחום הקולה. הוא מוכן להתנסות ביינות ובבירות, מה שמסביר את ההתחזקות של בירות ייבוא ובהיחלשות הבירות המקומיות, אך בשדה הקולה הוא נשאר נאמן לקוקה-קולה המסורתי השחור.

משה קטן, סמנכ"ל השיווק של קוקה קולה ישראל, אישר את הידיעה ומסר כי בחברה המרכזית ציפו ליעדים גבוהים הרבה יותר מההחדרה. וכי למרות שייתכן שחברות אחרות היו ממשיכות להחזיק במוצר החדש, עבור הסטנדרטים של קוקה-קולה היקף המכירות שהושג אינו מצדיק החזקת מוצר בסל המוצרים.

שוק הקולה מתפלג כיום כדלקמן: קוקה קולה - מעל 60%, אר. סי. קולה כ-30%, פפסי קולה כ-5%.