פיצה האט: קבוצת דהוקי מבקשת לקיים במב"י עם דור אנרגיה על השליטה ברשת

"דור אנרגיה ניהלת את השותפות ברשלנות וגרמה לה נזקים; טענותיה - ניסיון לנשלנו מהשותפות"

פיצה האט (ישראל) אחזקות פנתה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לחייב את דור אנרגיה להירשם כבעלים של 50% משותפות פיצה האט, לרשום את מנהליה כמנהלי השותפות, ולהעמיד בטחונות כלפי צדדים שלישיים לטובת השותפות, בגובה 50% משיעור הבטחונות שהועמדו לטובת השותפות.

הבקשה באה בתגובה לתביעה שהגישה דור אנרגיה, שביקשה לדלל את אחזקות קבוצת דהוקי בשותפות פיצה האט, בהתאם לכספים שהזרימה דור אנרגיה לתיפעול השותפות. קבוצת דהוקי (פיצה האט ישראל אחזקות) שותפה יחד עם דור אנרגיה בפיצה האט. פיצה האט מפעילה את רשת הפיצריות, ובנוסף את רשת קנטקי פרייד צ'יקן. בתביעה שהוגשה בשבוע שעבר טענה דור, כי עד עתה הזרימה לשותפות כ-20 מיליון שקל, וכי חובות השותפות מסתכמים בכ-36 מיליון שקל. דור טוענת, כי כל ההשקעות שבוצעו עד עתה היו שלה, מבלי שקבוצת דהוקי תשקיע בשותפות סכום כלשהו.

בתגובה לבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי טוענת קבוצת דהוקי, המיוצגת ע"י עורכי הדין חגי אשלגי ואילן שביט, כי על דור לפרוע את מלוא חובותיה השוטפים (150 אלף דולר) של השותפות לחברות הקשורות בפיצה האט. זאת, עבור שכירות ומתן שירותי עובדים.

לטענת קבוצת דהוקי, התביעה של דור אנרגיה נועדה לנשלה מחלקה בשותפות בתחבולות, תוך ניסיון לחמוק מחובתה לקיים את התחייבויותיה כלפי דור אנרגיה ביחס לשותפות, ותוך ניסיון להימנע מפרעון הלוואה של 3.2 מיליון דולר, שנתנו צדדים הקשורים עם פיצה האט לשותפות.

עוד נטען, כי דור הגישה את בקשתה גם בניסיון לחמוק מקיום התמחרות הגונה בין השותפות, שבה שותף אחד רוכש את חלקו של השותף האחר, כאשר הזוכה הוא המרבה במחיר (במב"י). קבוצת דהוקי מעוניינת לקיים הליך זה.

קבוצת דהוקי אומרת, כי ב-11 החודשים האחרונים ניהלה דור אנרגיה את השותפות ברשלנות, תוך גרימת נזקים כבדים. לטענתה, דור ניסתה להשתמש בניהול הרשלני לטובתה, על-מנת לנשל את קבוצת דהוקי וצדדים הקשורים עימה מזכויותיהם בשותפות.

קבוצת דהוקי מציינת בבקשה שהגישה, כי דור אנרגיה הזרימה כספים, על-מנת שבסופו של דבר ימונה מעריך שיקבע לקבוצת דהוקי ערך נמוך יותר, ויגרום לדילול מקסימלי של הקבוצה. דור מסרבת לבצע הליך התמחרות, שישיב לה את כל ההזרמות שהזרימה בעודף בשותפות.

לטענת קבוצת דהוקי, היא הציעה לדור מנגנון התמחרות, אך היא סירבה לו. עוד אומרת קבוצת דהוקי, כי הציעה לדור לרכוש את חלקה של דור בשותפות, ונענתה בשלילה. עוד מציינת קבוצת דהוקי, כי למרות ששתי הקבוצות מחזיקות כ"א ב-50% מהשותפות, הרי שדור עומדת בסירובה לקבל את הערבויות ואת החובות כשותפה של 50% בשותפות, וגם לא נרשמת כך ברשם השותפויות.

הדיון בבקשה יתקיים מחר (ד'), בפני השופט צבי זילברטל.