קוסמופוליטיות מבורכת

ילד רע (ארה"ב, 2001).

"ילד רע" הוא סרט עצמאי אמריקני נוסף, שמגרד את שוליה של החברה האמריקנית במקום בו החלום נפגש עם הזוהמה האנושית. במפגש כזה, שלצעירים חלולי דעת יש תפקיד מרכזי.

הסרט מבוסס על אירועים אמיתיים: ביולי 1993 נרצח בובי קנט על ידי חברו הטוב מרטי. גופתו הושלכה לתעלה למאכל תנינים. הרוצחים נתפסו, ועוזריו של מרטי נשלחו למאסר ממושך, כאשר מרטי עצמו ממתין להוצאתו להורג.

כך זה התחיל: אי שם בפלורידה, חבורה של בני טובים עוסקים בעבודות מזדמנות, שעוסקים בשיווק קלטות פורנו ומשלימים הכנסה באמצעות שיחות סקס. אותו בובי (ניק סטאל) הוא נער סאדיסט, בריון מהסוג הזוועתי, שמפליא את מכותיו אפילו בידידיו הקרובים, ובקרוב מכולם, מרטי (בראד בנפרו). המשבר מתחיל, כאשר בובי מקנא במרטי וחש שהשפעתו עליו הולכת ונחלשת - בעקבות פרשיית אהבים סתמית עם שתי נערות (ביג'ו פיליפס ורייצ'ל מיזר).

הבמאי, לארי קלארק, הוא צלם סטילס מפורסם ועטור פרסים, שפועל בשולי החברה האמריקנית ומתעד את השוליים האלו ללא מורא וללא משוא פנים. זהו סרטו השלישי, שאותו ביסס על תסריט של זכארי לונג ורוג'ר פוליס, שעובד על-פי ספר של ג'ים שוטף. 111 דקות.

טקסי 2 (צרפת, 2000).

לוק בסון הוא יוצר רב פעלים. אחרי הצלחות גדולות כמו "לאון", "ניקיטה" ו"האלמנט החמישי", הוא נתקע קצת בעקבות "ז'אן דארק", שהופק בסכומי עתק וספק אם החזיר את מחצית השקעתו. את הסרט "טקסי" לא הקרינו מסחרית בארץ. במקומו קיבלנו את ההמשך, "טקסי 2", שאותו כתב והפיק בסון, וז'ראר קראוצ'יק האלמוני ביים.

זוהי קומדית משטרה ברוח אמריקנית, המתובלת בהרבה שארם צרפתי. קצין משטרה צעיר ורב תושיה (פרדריק דיפנטל) יוצא לפעולת הצלחה ראוותנית במיוחד, שבמרכזה פרשת חטיפתו של שר הביטחון היפאני, שמגיע לביקור בצרפת. בשדה התעופה של מרסיי מתחיל מסע רב פעלולים, שבו מעורבים אנשי המשטרה הצרפתית, כנופיות פשע רב-אתניות, וכמובן, נציגים מאיימים של היאקוזה היפאנית.

מפקח המשטרה הצעיר עושה את מה שהוא עושה, כדי להרשים את חברתו (אמה שוברג) שגם היא נחטפה על ידי הכנופיות האלימות. הטקסי שבסיפור קשור לנהג (סמי נאסרי), הגיבור האמיתי של הסרט, שהופך את מוניתו לכלי משחית, מטוס סילון וטיל שמשוגר לתוך תוכם של רחובות העיר הסואנים.

ז'ראר סטרין צילם, והמוזיקה המסעירה נכתבה בידי אל חמיה. עוד משתתפים: מריאן קוטיאר וברנאר פארסי. 86 דקות.

ואת אמא שלך גם (מקסיקו/ארה"ב, 2001).

"אהבה נושכת" גילה לעולם תרבות קולנועית מרשימה במקסיקו. זו היתה סמנית אחת בלבד, שמבשרת כנראה מבול של קולנוע נהדר ממדינה שמקומה כקולנוע נעדר מאז ומעולם.

"ואת אמא שלך גם" הוא קומדיה פרועה שהפכה לשובר קופות ענק במקסיקו. זהו סיפורם של שני צעירים בני 17, שדומים לצעירים בעולם כולו, כולל אצלנו. ההורמונים עושים בהם שמות, והבגרות שבאופק מטלטלת אותם לעבר הרפתקאות שאין לדעת את סופן.

זמן קצר לאחר שנפרדו חוליו וטנוף (גאל רסיה כרנאל ודיאגו לונה) מחברותיהם שעזבו לאירופה, נפגשים השניים עם יפהפיה ספרדית בת 27, אשתו של קרוב משפחה. היפהפיה לואיסה (מריבל ורדו) מפלרטטת איתם ללא שום מעצורים מוסריים, והורסת את חייהם ההרוסים ממילא.

השלושה יוצאים למסע לעבר הנעלם, מין גן עדן ארצי שספק אם קיים. זהו מסע של גילוי: גילוי עצמי, גילויה של המולדת הסוערת ששמה מקסיקו, וגילויה של הבגרות הכואבת שמופיעה ברגע בלתי צפוי ומוקדם.

הבמאי אלפונסו קוארון פועל בקולנוע המקסיקני מזה עשר שנים. אחרי שני סרטים מצליחים, הוא הוזמן להוליווד לביים גירסה לטינית לספרו של דיקנס "תקוות גדולות" (1998), ועכשיו עם סרט זה, הוא שב למולדתו ולהצלחה הבלתי צפויה. 105 דקות.