מודיעין: המאבק נגד כביש 45 נמשך

במכתב תובעת ש.ל.ח לבטל את קטע הכביש שבין בן-שמן לגבעת זאב על-ידי חוק, ולהמשיך לשדרג את כביש 443 הקיים לכביש מהיר בן שישה מסלולים, תוך מניעת ההרס ובזבוז הכספים שיגרום כביש 45

במכתב ששלחה לאחרונה עמותת ש.ל.ח לשר התחבורה, אפרים סנה, עלה שוב על הפרק המאבק נגד כביש 45. את המאבק, הנמשך שנים ארוכות, מובילות מספר עמותות באיזור חבל מודיעין.

במכתב תובעת ש.ל.ח לבטל את קטע הכביש שבין בן-שמן לגבעת זאב על-ידי חוק, ולהמשיך לשדרג את כביש 443 הקיים לכביש מהיר בן שישה מסלולים, תוך מניעת ההרס ובזבוז הכספים שיגרום כביש 45. כן היא תובעת לפעול להכרזת קברות המכבים, נחל מודיעין ומצוקי שילת כעל גן לאומי. ביוני 2000 התקיים דיון במליאת הכנסת שבו הובהר, כי קיימת התנגדות רחבה לסלילת הכביש. ההמלצה שהתקבלה באותה ישיבה הפנתה את המשך הדיון לוועדת הפנים. עד היום לא קיימה הוועדה דיון בנושא.

דוברת ש.ל.ח, הדס שכנאי, אמרה, כי כביש 45 הוא מיותר ומזיק, ואת תפקידו ממלא היום כביש 443 המחבר בין מחלף בן-שמן לגבעת זאב. לדבריה, הכביש יוסיף זיהום אוויר ורעש כבדים ומיותרים לאיזור, יהרוס את אתר מודיעין העתיקה ואתר מורשת המכבים ויפגע אנושות ביערות בן-שמן.

שכנאי מוסיפה, כי מעל הכל, הכביש "יזלול" תקציבי עתק חסרי תקדים על חשבון תשתית הרכבת ושיפור כבישים אדומים. זאת, בשעה שאושר קו הרכבת מתל-אביב לירושלים, שיעבור דרך מודיעין.