מטוס קל התרסק בגורד שחקים במילנו עקב תקלה במטוס

המטוס מסוג פייפר, שהיה בטיסה מסופיה לרומא, התרסק בתוך הקומה ה-26 מתוך 50 הקומות של המגדל

מטוס פייפר פרטי התנגש הערב (רבע לשבע שעון ישראל) בבניין פירלי, שבמרכז מילנו. עד עתה דיווחו כוחות ההצלה המקומיים על שלושה הרוגים. דקות אחדות אחרי ההתנגשות הועלו בתקשורת האיטלקית סברות לפיהן מדובר בפיגוע טרור, אולם זמן קצר לאחר מכן כבר הודיע שר הפנים האיטלקי, כי מדובר בתאונה. זו תאונת התעופה השנייה המתרחשת באיטליה בשבוע האחרון, אחרי שבתחילת השבוע ביצע מטוס קל נחיתת אונס בין שני בתים באזור כפרי בצפון איטליה. ככל הנראה זו התאונה האוירית ה-28 במספר המתרחשת באיטליה בתקופה האחרונה.

לפי שעה לא ברור מדוע טייס הפייפר, ששידר לפני ההתנגשות קריאת אס או אס, נכנס למרחב האווירי של העיר מילנו. על פי עדי ראייה, שרואיינו בתקשורת האיטלקית, אש אחזה במטוס עוד לפני שפגע בקומה ה-25 או ה-26 של הבניין, והם שמעו שני קולות פיצוץ.

בניין פירלי (המכונה על ידי תושבי מילנו ה'פירלונה') הוא הבניין הגבוה ביותר בעיר מילנו. הקומות ה-25 וה-26, בהן פגע המטוס, אוכלסו על ידי עובדי המטה הראשי של מחוז לומברדיה. אנשי כוחות ההצלה, שהתראיינו לתקשורת, מסרו כי מרבית העובדים סיימו את העבודה שעה קלה לפני האירוע, והסבירו את ההגעה המהירה למקום, בקרבת ה'פירלונה', למטה הקרביניירי (אחד מכוחות השיטור האיטלקיים) ובהכנות מוקדמות שערכו כוחות ההצלה באיטליה, למקרה של מתקפת טרור נגד מבנים גבוהים באיטליה.

הבורסה של מילנו השעתה את המסחר מייד לאחר התאונה. לפי שעה לא ברור האם המרחב האווירי של העיר מילנו ושני שדות התעופה הפעילים בתחומה, נסגרו לתנועה. בשעה זו משדרת המדיה האיטלקית דיווחים סותרים בנוגע לאזרחותו של הטייס (שוויצרי או איטלקי), אם כי ברור שיעדו המקורי של הטייס היה שדה התעופה של עיר הבירה רומא.