היועץ רובינשטיין אישר את מינוי דב ויסגלס לראש לשכתו של שרון

שרון פנה לרובינשטיין, בבקשה כי יאשר את המינוי, שכן לא מדובר בתפקיד הדורש אישור ועדת רביבי; הסיבה לפניה: ויסגלס נחקר בפרשת העמותות של שרון

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, הודיע הלילה לראש הממשלה, אריאל שרון, כי הוא מאשר את מינויו של עו"ד דב ויסגלס לתפקיד מנהל לשכת ראש הממשלה, במקומו של אורי שני, המנהל היוצא.

ככל הידוע, שרון פנה לרובינשטיין, בבקשה כי יאשר את המינוי, שכן לא מדובר בתפקיד הדורש אישור ועדת רביבי. הפנייה לרובינשטיין נעשתה בין היתר בשל העובדה שויסגלס נחקר בפרשת העמותות שמימנו את הפריימריס של שרון

ויסגלס נענה בחיוב להצעת שרון להתמנות לראש לשכתו, במקום אורי שני שפרש. ויסגלס עומד בראש משרד המונה כ-20 עורכי דין - מוריץ-ויסגלס-אלמגור. שותפו הוא עו"ד עמיר אלמגור, העוסק בנזיקין, ובעלה של שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, שושנה אלמגור.

ויסגלס עוסק בתחומים שונים: בתחום המסחרי; בייצוג אישים פוליטיים המואשמים בפלילים; בתחום חברות ביטוח; בלשון הרע. כן הוא מייצג נחקרים ומוזהרים בוועדות חקירה ממלכתיות. בתחום המסחרי, ייצג ויסגלס את איש העסקים היהודי-אוסטרי, מרטין שלאפ, המעורב בקזינו ביריחו. בתחום הפוליטי, ייצג את ח"כ אביגדור ליברמן, את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, שמעון שבס, ואת השר לשעבר, אביגדור קהלני.

בתחום הביטוח, ייצג ויסגלס את חברת ציון בפרשת קרטל הביטוח. בתחום לשון הרע, ייצג את שרון בתביעות הדיבה כנגד שבועון ה"טיים" וכנגד עיתון "הארץ". בתחום ועדת חקירה, ייצג את חזי כאלו, מבכירי השב"כ לשעבר, בוועדת שמגר, ואת שרון בוועדת כהאן. לצורך הצטרפותו ללשכת רה"מ, יידרש ויסגלס להפקיד את חלקו בשותפות עם אלמגור. ככל הידוע בשותפות ויסגלס-אלמגור, אחזקותיו של ויסגלס גבוהות משל אלמגור.

שרון פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בבקשה לאשר את מינוי ויסגלס. רובינשטיין סירב היום (ב') להתייחס לשאלה, אם יש צורך באישורו למינוי ויסגלס. זאת, לאור מעורבותו לכאורה של ויסגלס בפרשת העמותות שמימנו את הפריימריס של שרון בבחירות לראשות הממשלה.

ויסגלס היה אחד הנחקרים בפרשה, שבה נחקרו גם מנהל הלשכה היוצאת, אורי שני, ובנו של ראש הממשלה, עומרי שרון.

על רובינשטיין יהיה גם לבדוק את שאלת מינויו של ויסגלס לאור היותו עו"ד פרטי, העלול למצוא עצמו בניגוד עניינים אפשרי במסגרת תפקידו החדש. לצורך כך יצטרך רובינשטיין לבדוק האם להטיל מגבלות על ויסגלס, כמו מניעת טיפול בעניינים מסוימים, בשל טיפולו בהם כעו"ד פרטי.

יצוין, כי מנהל הלשכה היוצאת, שני, מונה בזמנו לתפקיד על אף שהורשע בעבר בפלילים. (ראו גם "גלובס הערב", עמ' 53).