שיראק אינו מאבד זמן; מינה את הסנטור הימני המתון ז'אן-פייר רפרא לרה"מ

ייתכן שמינוי של רפרא מצביע על כך ששיראק מבקש לאחד את העם הצרפתי באמצעות פנייה למרכז המפה הפוליטית, במקום לנסות ולמשוך את תומכי לה-פן באמצעות בחירת ראש ממשלה בעל נטיות ימניות בולטות יותר

מיד לאחר שהביס אתמול את מועמד הימין הקיצוני ז'אן-מארי לה-פן , פתח נשיא צרפת ז'אק שיראק היום (ב) במסע הבחירות לפרלמנט, שייערכו ב-9 וב-16 ביוני, באמצעות מינויו של מועמד קונסרבטיבי לראש ממשלת צרפת.

הבורסה בפאריז רשמה עד לשעת צהריים מוקדמת עלייה מתונה של 0.57% במדד קאק של 40 המניות המובילות. שיראק, שזכה בשיא של 82% מקולות הבוחרים, מינה את הסנטור הימני המתון ז'אן-פייר רפרא בן ה-53 למחליפו של ראש הממשלה הסוציאליסטי הפורש ליונל ז'וספן, פחות משעה לאחר שז'וספן הגיש את התפטרותו. ז'וספן נחל מפלה מבישה בידיו של ז'אן- מארי לה-פן, בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות לפני שבועיים.

רפרא ירכיב את ממשלתה החדשה של צרפת, שתשחק תפקיד מפתח במאמצי השמרנים לנצח בבחירות הפרלמנטריות ביוני.

ייתכן שמינוי של רפרא מצביע על כך ששיראק מבקש לאחד את העם הצרפתי באמצעות פנייה למרכז המפה הפוליטית, במקום לנסות ולמשוך את תומכי לה-פן באמצעות בחירת ראש ממשלה בעל נטיות ימניות בולטות יותר.

מפלגתו הגוליסטית של שיראק RPR הכריזה היום (ב) על פתיחת מסע הבחירות הפרלמנטריות, וקראה לבוחרים להצביע עבורה ביוני. RPR טוענת כי יש לשים קץ ל"קוהביטסיון" (חלוקת השלטון בין ראש ממשלה שמאלני ונשיא ימני), שגרם לעלייתו של לה-פן.

"אם ינצח השמאל לא השגנו כלום. לא תהיה כל מחויבות אמיתית לשינוי, ופירושו של דבר הוא שלא הפקנו כל לקח מתוצאות הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות", אמר פטריק דבדג'יאן, אחד מדובריו של שיראק.