שמואל אדם ממשיך להתקדם בחברת החשמל: מונה לסמנכ"ל לוגיסטיקה ונכסים

שמואל אדם, מקורבו של המנכ"ל לשעבר של חברת החשמל, רפי פלד, זוכה לקידום מהיר גם אצל המנכ"ל הנוכחי, יעקב רזון. הדירקטוריון אישר בסוף השבוע את המלצת רזון למנות את אדם לסמנכ"ל ללוגיסטיקה ונכסים, אחד התפקידים הבכירים ביותר בחברה.

אדם שימש עד כה כסמנכ"ל משאבי אנוש, והיה אחד האנשים החזקים ביותר בחברה. הוא החל את עבודתו בחברה בשנת 1987 כקצין הביטחון הארצי, ועד למינויו של פלד למנכ"ל החברה, לפני שבע שנים, התמקד רק בענייני ביטחון.

אדם הוא בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות והתמחות בלוחמה בטרור. הוא סיים את שירותו הצבאי כאלוף משנה, ולאחר מכן שירת במשטרה בדרגת ניצב משנה והיה ממקימי היחידה ללוחמה בטרור. הוא ופלד כיהנו במקביל בתפקידים בכירים במשטרה.

בשנת 1999 היה אדם אחראי מטעמו של פלד על פרויקט המיסה הגדולה של האפיפיור באתר כורזים. פלד מונה אז מטעם הממשלה כאחראי על אירועי ביקור האפיפיור בארץ. באותה שנה גם יצא לחופשה ללא תשלום, ושימש מספר חודשים כראש מטהו של יצחק מרדכי בעת שהתמודד על ראשות הממשלה.

במאי 2000 חשף "גלובס", כי אדם העיד בבית הדין האיזורי לעבודה בחיפה ואמר, כי נחקר בעבר באזהרה בחשד לכאורה לעבירות שוחד, ביחס לרכישת טלוויזיה מצרכניית חברת החשמל. יצוין, כי לא הוגש נגדו כתב אישום.

במאי 2000 גם נמתחה ביקורת של בית הדין האיזורי לעבודה בחיפה על התנהגותו של אדם, בעקבות הטיפול בהשעייתו של יו"ר ועד המהנדסים, יעקב חי. השופטת איטה קציר קבעה: "מתעורר חשד, ולו גם למראית פני הצדק, כי אדם מתקשה להפריד בין תפקידו כמנהל משאבי אנוש לבין כעסו האישי כלפי חי. בנסיבות העניין, ספק אם אדם התאים להחליט על השעיית חי".