קרדן מממשת יתרת אחזקותיה באוליביה, ברווח של 10.5 מיליון שקל

תמכור לתנובה 45% ממניות אוליביה, שהפסידה אשתקד 6.5 מיליון שקל

חברת ההשקעות קרדן, שבשליטת יוסף גרינפלד, ממשיכה לממש אחזקות מפסידות, שאינן בליבת עסקיה ושבהן אין לה יתרון יחסי. בשנים האחרונות, מתמקדת קרדן בתחומי הנדל"ן, התשתיות והפיננסים בארץ ובמזרח אירופה, וכן בהשקעות הון סיכון וביבוא הרכב (באמצעות יוניברסל מוטורס).

בשנה החולפת, ביצעה קרדן מכירה של מספר אחזקות, כמו למשל חברת הברוקרים קרדן השקעות הון, רשת חנויות באג מולטיסיסטם, חברת התוכנה ענדן פתרונות אי.טי ועוד. היום, הודיעה על יציאתה מתחום המזון, לאחר שבשנים קודמות מכרה, בין היתר, את מניות השליטה ברשת סבארו.

קרדן דיווחה לבורסה, כי אתמול חתמה על הסכם למכירת מניותיה בחברת אוליביה גורמה, המהוות 45% מההון, לתנובה (שאשתקד רכשה מידי קרדן ובעלי מניות נוספים את השליטה באוליביה). בתמורה למניות אוליביה ולהמחאת הלוואות בעלים, תשלם תנובה לקרדן 8 מיליון שקל. עם השלמת העסקה, תרשום קרדן רווח משוער של כ-10.5 מיליון שקל, בעקבות הפחתות שביצעה בעבר ביחס להשקעתה באוליביה. הסכם המכירה, מותנה עדיין בקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

השליטה באוליביה גורמה, שהוקמה בשנת 1990 ע"י יואל בנש, נרכשה ע"י קרדן בשנת 96'. באוקטובר 2000, מכרה קרדן מחצית ממניות השליטה לתנובה ורשמה כתוצאה מהשלמת עסקה זו (ברבעון הראשון אשתקד) רווח הון של 3.6 מיליון שקל.

אוליביה, במפעלה באבן יהודה, עוסקת בפיתוח מעדני מזון לשוק הגורמה - בעיקר רטבים לסלט ולתבשילים, ממרחים ומעדנים ייחודיים. היקף המכירות של החברה אשתקד עמד על כ-20 מיליון שקל והיא רשמה הפסד של 6.5 מיליון שקל בשל הוצאות שיווק גדולות להשקת מוצרים, ובראשם ממרחי "ויקול" שפותחו בחברה. גם את השנה צפויה אוליביה לסיים עם הפסד כשעל פי ההערכות, תעבור לרווחיות בשנה הבאה.