נאמני מדרשת רופין: לאשר הסדר נושים ורכישת השליטה ב-32 מיליון שקל

הבנק לפיתוח התעשייה מתנגד בטענה שההסדר מיטיב עם עובדים ומקפח נושים רגילים

הנאמנים של מדרשת רופין, רוה"ח שלמה זיו וחן ברדיצ'ב, מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאשר את הסדר הנושים של המדרשה. הסדר הנושים אושר באסיפת נושים, שנערכה לפני שבוע.

על פי ההסדר, חברת ברסי נכסים תרכוש את השליטה במדרשת רופין, תמורת 32 מיליון שקל, סכום שישמש כמקור כספי לתשלום לנושי המדרשה. סכום נוסף, בסך 8 מיליון שקל, שישמש מקור כספי נוסף לתשלום לנושים, יועבר לה ע"י עמותת המרכז האקדמי - רופין.

עמותת רופין תפעיל את המוסד להשכלה גבוהה של המדרשה, ורוב עובדי החברה (המדרשה) יעברו לעבוד במרכז האקדמי, שיופעל על ידה ויהפכו לעובדי המרכז החל מ-17 בפברואר השנה. לדברי הנאמנים, המדרשה הסכימה לגריעת 115 דונם משטח המקרקעין שלה, אשר יועמדו לחזקתו ולשימושו של המרכז האקדמי.

ב-17 בינואר השנה הוציא ביהמ"ש צו הקפאת הליכים נגד מדרשת רופין. באסיפת הנושים הצביעו נושים, שהגישו הוכחות חוב בסכום של כ-92 מיליון שקל. על פי הסדר הנושים יקבלו הנושים, בדין קדימה, שהגישו הוכחות בסך 20 מיליון שקל, את מלוא החוב.

בפנייה לבית המשפט טענו הנאמנים עוד, כי המועצה האיזורית עמק חפר הצביעה נגד הסדר הנושים, בניסיון להכשיל את ההסדר ומתוך שיקולים זרים.

השופטת ורדה אלשיך הורתה להעביר את הבקשה לאישור ההסדר לתגובתם של ועדת הביקורת, הוועדה לתכנון ותקציב (ות"ת) ולכונס הנכסים הרשמי - בתוך שבועיים.

בד בבד עם בקשת הנאמנים, הגיש הבנק לפיתוח התעשייה התנגדות לאישור הצעת הסדר הנושים. הבנק טוען, כי המדרשה חייבת לו כ-940 אלף שקל וכי הנושים הרגילים נדרשים לוותר על חלק ניכר מחובם. לטענת הבנק, ההסדר המוצע אינו מאוזן והוא מיטיב עם עובדי החברה, עם הסטודנטים ועם בעלי המניות על חשבונם של הנושים הרגילים.

עוד טוען הבנק, כי לא ניתנה לנושים הזדמנות ראויה וסבירה ללמוד את פרטי הצעת ההסדר, וכי נראה כי ההסדר פוגע בעיקרון השוויון עם הנושים. לטענתו, העיסקה עם עמותת המרכז לאקדמיה רופין נמוכה בצורה משמעותית משוויה של הקרקע שתועבר לעמותה. (פש"ר 1048/02).