דסק"ש מכרה את חלקה ביהודה רשתות למנדל קפלן בכ-3 מיליון דולר

העסקה כפופה למכירת אחזקות החברה-האם של יהודה בחברת הנדל"ן ברטן

חברת דיסקונט השקעות , מקבוצת אי.די.בי, סיכמה על מכירת אחזקותיה ביהודה רשתות פלדה (50%) לאיש העסקים מנדל קפלן, שמחזיק ביתרת מניות חברה זו. כך נודע ל"גלובס".

בתמורה תקבל דסק"ש כ-3 מיליון דולר, מחיר המשקף שווי של 6 מיליון דולר ליהודה רשתות ודומה לעלות ההשקעה בחברה בספרי דסק"ש.

את הבעלות ביהודה רשתות מחזיקים דסק"ש וקפלן באמצעות חברת די.בי.אי.סי אינטרנשיונל. קפלן, איל פלדה מדרא"פ ששימש בעבר כיו"ר הסוכנות היהודית העולמית, היתנה את רכישת חלקה של דסק"ש ביהודה רשתות בהשלמת עסקה אחרת, למכירת אחזקותיה של די.בי.אי.סי בחברת הנדל"ן ברטן, עליה דיווחה דסק"ש אתמול.

דסק"ש מבקשת מזה זמן רב להיפטר מחלקה ביהודה רשתות, שאיננה פועלת בליבת העסקים של הקבוצה והסבה לה הפסדים כבדים. מדובר באחזקה תעשייתית שאותה מממשת דסק"ש בדומה לאחזקות תעשייתיות אחרות בחברות כקניאל, קליל וטמבור שנמכרו בשנים האחרונות.

יהודה רשתות פלדה עוסקת בייצור ובעיבוד פלדה, ענף שנקלע לקשיים בשנים האחרונות על רקע יבוא מתחרה והמיתון העמוק בענף הבנייה. די.בי.אי.סי מחקה את מניותיה של יהודה רשתות מהמסחר בבורסה לפני כשנתיים, באמצעות הצעת רכש ששיקפה לחברה שווי של כ-6 מיליון דולר - בדומה למחיר העסקה הנוכחית.

מחזור ההכנסות של החברה מוערך בכ-100 מיליון דולר לשנה והיא מעסיקה מאות עובדים בשבעה מפעלים העוסקים במיחזור גרוטאות, היתוך, עירגול, ייצור רשתות פלדה לבניין ולגידור ועוד.

אתמול, כאמור, דיווחה חברת הנדל"ן נכסי הדרים, המשתייכת לקבוצת דסק"ש, על הסכם לפיו תרכוש את חלקה של די.בי.אי.סי בברטן (21%) תמורת 5.2 מיליון שקל. מדובר בעסקת בעלי עניין המחייבת אישור אסיפות כלליות בדסק"ש ובנכסי הדרים. על רקע זה מעניין לציין, כי די.בי.אי.סי מוכרת את אחזקותיה בברטן לפי שווי של כ-25 מיליון שקל בלבד, לעומת הון עצמי של כמעט 40 מיליון שקל בברטן.

ערב ביצוע העסקה, מחזיקה נכסי הדרים ב-31% ממניות ברטן ולאחריה תגדיל את אחזקותיה ל-52%. במסגרת ההסכם, התחייבה נכסי הדרים, כי לאחר אישור העסקה ע"י המוסדות המוסמכים בשתי החברות, היא תפנה לחלק מבעלי המניות בברטן, המחזיקים בכ-42% נוספים בחברה זו, ותציע להם לרכוש את מניותיהם, באותם תנאים לפיהם היא רוכשת את מניות די.בי.אי.סי בחברה זו.

בין בעלי המניות האחרים בברטן, שאליהם התחייבה נכסי הדרים לפנות בהצעה כאמור, נכללת גם דסק"ש, המחזיקה ישירות בכ-25% ממניות ברטן (ובסה"כ חולשת, במישרין ובעקיפין, על 77% ממניות ברטן, העוסקת בהפעלת מרכזי ספורט ונופש).

לברטן שלושה מרכזי ספורט בשם "ספורטן" בהוד השרון, בחיפה ובפתח תקווה ושותפות בשלושה בתי הארחה של הקיבוצים עין גדי, שורש ומעגן. ככל הידוע, מדובר בחברה שתוצאותיה בשנים האחרונות נעות בין רווח להפסד קטן, של מאות אלפי שקלים בודדים.

אבי אטיאס, מנכ"ל נכסי הדרים, טען היום כי "נוצרה הזדמנות לרכוש שליטה בברטן. מדובר אומנם בעסק קטן, פחות ממגרש לבנייה, אבל להערכתנו זה שווה משהו". לדברי אטיאס פנתה די.בי.אי.סי לנכסי הדרים, מתוך רצון למכור את ברטן: "אני בתקופת שפל לא מוכר. הם הציעו, דיברנו והגענו להסכמה".

לדברי אטיאס, קיימים בברטן נכסים שלא קיבלו ביטוי בתוצאות החברה, בעיקר נכסי מקרקעין עליהם חולשים בתי ההארחה שבקיבוצים. בכל מקרה, הוא מדגיש, העסקה טעונה עדיין אישור בעלי המניות בשתי החברות ואין ודאות, כי תצא בסופו של דבר לפועל.