השופט בדימוס ישי לויט ישמש בורר בסכסוך בין בעלי המניות ברדיו תל-אביב

ברודקסט טענה שראודור בנזימן פעל למינויו ליו"ר במקום תמי גוטליב וכי בעלי המניות, בהם רפי רשף וארז טל, ניסו להביא להשתלטותם על החברה שלא כדין

השופט בדימוס ישי לויט ישמש בורר בין בעלי המניות בתחנת רדיו תל-אביב (102 אף.אם) בסכסוך סביב תפקיד יו"ר החברה. כך הודיעו היום (ד') הצדדים לבית המשפט.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב מחק היום (ד'), בהסכמת הצדדים, את הבקשה שהגישה ברודקסט החזקות, בעלת המניות הגדולה בתחנה, נגד העברתה של תמי גוטליב מכהונתה כיו"ר רדיו תל-אביב ומינויו של ראודור בנזימן, מבעלי המניות בתחנה, תחתיה. כמו כן, בוטל בהסכמה צו המניעה הזמני שניתן במעמד צד אחד ב-31 ביולי, לבקשת ברודקסט החזקות, ואשר מנע את העברת גוטליב מתפקידה.

ברודקסט טענה, באמצעות עוה"ד קרן קופרמן ואלכס קיסרי, כי בעלי המניות ברדיו תל-אביב, בהם רפי רשף, מרב מיכאלי, ראודור בנזימן וארז טל, בחרו לנסות לפעול בדרך בלתי-חוקית ולהביא, הלכה למעשה, להשתלטותם על החברה שלא כדין.

ברודקסט טענה עוד כי מדובר בהליך המהווה מחטף, שמונע משיקולים זרים ואשר יגרום לשיתוק פעילות החברה ולנזק כלכלי ישיר לברודקסט. לטענתה, מאחורי בנזימן עומד אדם שהוא בעל עניין מרכזי בתחנת רדיו המתחרה בחברה, ואותו אדם מעוניין להביא לחסימת מתחרה ישיר שלו.

לפי הסכם הפשרה בין הצדדים, לויט יצטרך להכריע בסוגיות הבאות: האם מונתה ומכהנת יו"ר פעילה לדירקטוריון החברה, ואיזה רוב דרוש להעברת יו"ר פעיל מתפקידו. עד להכרעת הבורר, התחייב ראודור בנזימן שלא ליזום ולא לתמוך בהחלטה להעביר את גוטליב מתפקידה, בהתאם לרוח הצו הזמני שניתן.

ברודקסט החזקות מחזיקה ב-39.1% ממניות רדיו תל-אביב. לדבריה, עם העברת אחזקותיה של חברת צרפת אינטרנשיונל פאן רדיו מירושלים (5.8% מהמניות) אליה, היא תחזיק בכ-45% ממניות התחנה.

גוטליב מונתה ליו"ר החברה על-ידי ברודקסט החזקות. לטענת ברודקסט, בכוונתו של בנזימן (הנמנה עם בעלי המניות בתחנה) להביא למינויו כיו"ר במקום גוטליב, תוך פרשנות מעוותת של התקנון, בעוד הוא חסר את התמיכה הדרושה בהתאם לתקנון החברה ולהסכם המייסדי להיבחרותו. לדבריה, כוונה זו עלולה לגרום נזק רב לחברה ולפגוע בברודקסט על לא עוול בכפה (בש"א 14758/02).