קנית השלום תובעת מעיריית ת"א 12.4 מיליון שקל בשל היטל סלילה בעזריאלי

טוענת שלא היה מקום לחייב אותה בתשלום ההיטל, בעוד הוא לא נגבה מהנכסים הגובלים בפרויקט

קנית השלום השקעות הגישה היום (א') לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה בסך 12.4 מיליון שקל נגד עיריית ת"א.

קנית השלום, היזמית של פרויקט מרכז עזריאלי בת"א, טוענת, כי באוגוסט 1995 חויבה על-ידי העירייה בתשלום אגרות והיטלים עבור היתר לבניית מרתפים, ובין היתר בהיטל סלילה בסך 5.6 מיליון שקל (12.4 מיליון שקל בערכים של היום).

לדבריה, היא ביקשה לבטל את החיובים ולהשיב לה את הכספים, בטענה שהחיוב נעשה שלא כדין, והבהירה לעירייה, כי התשלום שבוצע על-ידה נעשה תוך מחאה, בשעה שגובה האגרות, דרך חישובן ועצם החיוב בהן נתונים במחלוקת.

לטענת קנית השלום, העירייה השיבה לה, כי הבסיס לחיוב בהיטל סלילה בפרויקט הוא הרחבות הכבישים שנעשו בעבר, אולם לדברי קנית, ככל הידוע לה העירייה לא גבתה את היטלי הסלילה בגין ההרחבה מהנכסים הגובלים.

קנית טוענת עוד, כי השקיעה סכומים משמעותיים בתשתית הכבישים, לרבות בשטחים הציבוריים, ואילו העירייה לא התחשבה בהשקעות אלו בדרישת החיוב בהיטל סלילה.

קנית מבקשת מבית המשפט, באמצעות עוה"ד דוד שמעונוב ואיתי כהן, להצהיר כי העירייה לא היתה רשאית לחייבה בהיטל סלילה בגין הרחבת הכבישים בצומת הרחובות דרך פ"ת וגבעת התחמושת בת"א, אשר בצמוד לו עומד מרכז עזריאלי. זאת, היות והסלילה התבצעה לפני חקיקת חוק העזר, וההרחבה בוצעה שנים רבות לפני רכישת המקרקעין בידי קנית.

קנית השלום מבקשת לחייב את העירייה להשיב לה 12.4 מיליון שקל בגין היטל הסלילה בו חויבה באוגוסט 1995. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 198202).