ארגוני יוצרים מסתייגים ממינוי עורך "פנאי פלוס", יגאל גלאי, ליו"ר הרשות השנייה

הנימוק: היותו עובד "ידיעות אחרונות", בעלת מניות ברשת * גלאי: ברגע שאקבל המינוי אנתק כל קשר עם "ידיעות"

ארגוני יוצרים מסתייגים מהכוונה למנות את יגאל גלאי, מועמדם של שר התקשורת, ראובן ריבלין, וראש הממשלה, אריאל שרון, לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה.

השחקן יורם חטב, חבר הוועד המנהל בשח"ם (איגוד שחקני המסך), ואייל מלובן, מנכ"ל איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה, כתבו לשופט בדימוס יצחק רביבי, העומד בראש הוועדה לאישור מינויים במגזר הציבורי. העתקים של המכתב נשלחו, בין, היתר, לשרון, לריבלין, לשר התרבות מתן וילנאי ולמנכ"ל הרשות השנייה מוטי שקלאר.

"בלי לפגוע בכבודו, יכולותיו ושמו הטוב, עצם העובדה שלמיטב ידיעתנו מר גלאי הינו עורך העיתון 'פנאי פלוס' של 'ידיעות אחרונות', ולכן למיטב הבנתנו הינו שכיר של העיתון 'ידיעות אחרונות', מהווה, למיטב הבנתנו, ניגוד אינטרסים לעניין הכוונה למנותו ליו"ר מועצת הרשות השנייה, שכן חלק נכבד ממניות חברת רשת, זכיינית ערוץ 2, נמצאות בבעלות העיתון 'ידיעות אחרונות'.

"נבקש מהוועדה לקחת בחשבון עובדה זו בבואה לקבל החלטה בנושא ולשים לנגד עיניה את הסתייגותנו מהכוונה למנות את מר גלאי לתפקיד זה. נבקש מהוועדה לשים לנגד עיניה את החשיבות הרבה שבמינוי אדם לתפקיד זה, החף מניגודי אינטרסים, וזאת בשל רגישותו הרבה של תפקיד זה, הימצאותו בצומת קבלת החלטות מורכבת ביותר, והצורך היומיומי לקבל החלטות רגולטוריות מכריעות בנושא עיצוב פני השידור בישראל, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תוכנית-ערכית".

עו"ד דן לנדאו, יועץ בכיר לשר התקשורת ראובן ריבלין, כתב לחטב ולמלובן בתגובה: "הנני להרגיעכם מי מר יגאל גלאי הפקיד בידי מכתב (אשר יועבר כמובן גם לוועדת רביבי), שבו נאמר כי אם אכן ימונה ליו"ר מועצת הרשות השנייה, הוא יתפטר לאלתר מתפקידו כעורך 'פנאי פלוס'.

"כרגיל, במקום לפנות ולברר את העניין לגופו, כפי שגורמים אחרים פנו אלי באותה סוגיה בדיוק, תוך התייחסות למכתב ההתייעצות הציבורית בעניין מועמדותו של מר גלאי (שהופנה גם אליכם), העדפתם את הדרמה, הרעש והצלצולים שבפניה בתפוצת נאט"ו, שמטרתה, כרגיל, לא היתה קבלת תשובה עניינית לשאלה (הלגיטימית כשלעצמה) שבמכתבכם".

גלאי מסר בתגובה: "הטענה הזאת מחוסרת כל בסיס, הואיל וכבר נמסר שברגע שאקבל את המינוי אנתק כל קשר עם ידיעות אחרונות, ובכלל זה עם 'פנאי פלוס'".