הישג לנוקיה מול מייקרוסופט: סמסונג תתקין תוכנה שלה בטלפונים סלולריים

נוקיה הפינית גברה על מייקרוסופט האמריקנית בסיבוב חשוב במאבק הממושך ביניהן על פלטפורמות ההפעלה בשוק הסלולרי: נוקיה הצליחה לשכנע את סמסונג הקוריאנית להשתמש בתוכנה שלה לטלפונים סלולריים.

סמסונג, יצרנית הטלפונים הסלולריים מס' 3 בעולם, כבר מתכננת להשתמש בתוכנת "סמארטפון-2002" של מייקרוסופט בכמה מדגמי הטלפון שלה. עכשיו, בהתאם להסכם הרישוי שחתמה ביום שישי עם נוקיה, היא תפעיל גם את תוכנת "60 Series" של נוקיה, המיועדת לטלפונים חדישים עם מסכי צבע גדולים, בעלי יכולות שידור תמונות ומארגן-אישי.

עיסקת הרישוי צפויה לשכנע מפתחי תוכנה לחבר יישומים למערכת "סידרה 60". זה הישג חשוב לנוקיה, המעוניינת למנוע מתעשיית הסלולר להיות תלויה במערכות ההפעלה של מייקרוסופט לטלפונים מתקדמים עם פונקציות דמויות מחשבי פי.סי. התנאים הפיננסיים של העיסקה לא נמסרו, אבל נוקיה אמרה כי אין היא מתכוונת לעשות כסף רב מרישוי "סידרה 60". תחת זאת מתכוונת נוקיה לנצל תוכנה זו כדי להדוף את מאמצי מייקרוסופט להשתלט גם על תעשיית הטלפונים הניידים.

סמסונג היא היצרנית השלישית, אחרי סימנס מגרמניה ומאצושיטה קומיוניקיישן מיפאן, שחותמת עיסקת רישוי ל"סידרה 60", והגדולה בין השלוש. לסמסונג יש היום נתח של כ-10% משוק מכשירי הסלולר העולמי.

"סידרה 60" נותנת למשתמש גישה למגוון של יישומים לשימוש ביד אחת, והיא מתוכננת לעלות על מערכת ההפעלה המסופקת על-ידי סימביאן (Symbian), הקונסורציום הלונדוני בבעלות יצרני טלפונים מובילים, כולל נוקיה.

השוק לטלפונים מתקדמים הנזקקים לתוכנה מתוחכמת, כמו זו שמיוצרת על-ידי מייקרוסופט, עדיין קטן, אך הוא צפוי לצמוח במהירות, כשהמפעילים ישיקו פונקציות חדשות כמו שידור תמונות ושירותי מולטימדיה נוספים.

סמסונג מתכננת להשיק טלפונים המשתמשים ב"סידרה 60" במחצית הראשונה של השנה הבאה. באותה תקופה היא מתכננת להשיק גם טלפונים המשתמשים ב"סמארטפון 2002" של מייקרוסופט. רישוי לתוכנה זו של מייקרוסופט מצוי גם בידי כמה יצרניות טלפון קטנות כמו סנדו הבריטית והייטק קומפיוטר מטייוואן.