הנקראות ביותר

בתום המאבק המשפטי: החלו העבודות בכביש מס' 9

אורך הכביש כ-5 ק"מ ועלותו 400 מיליון שקל. לאורך הכביש יוקמו שני מחלפים, האחד בצומת מוצא והשני בצומת גולדה מאיר

לאחר תום המאבקים המשפטיים הממושכים נגד סלילת כביש 9, נפרצה בשבוע שעבר המינהרה הדרומית והחלו עבודות החפירה. חברת אדום זכתה במכרז לביצוע העבודה בהיקף של 34 מיליון שקל. כביש 9, שיהווה את הכניסה החדשה לירושלים ממערב יתחבר לכביש מספר 1 (תל-אביב ירושלים באזור מוצא) עד לשדרות גולדה מאיר בכניסה לשכונת רמות.

אורך הכביש כ-5 ק"מ ועלותו 400 מיליון שקל. לאורך הכביש יוקמו שני מחלפים, האחד בצומת מוצא והשני בצומת גולדה מאיר, שני גשרים (גשר נחל סורק באורך של 140 מטר, המבוצע על-ידי חברת שפיר וגשר מצפה נפתוח, באורך של 60 מטר המבוצע על-ידי רמט), ושתי מינהרות מתחת למצפה נפתוח, שאורך כל אחת מהן 400 מטר.

התוכנית לסלילת הכביש נתקלה בהתנגדות של תושבי שכונת רמות והארגונים הסביבתיים, שהתנגדו למעבר הכביש בעמק הארזים, הנחשב לאחד האזורים הרגישים ביותר מבחינה נופית בירושלים. פניותיהם של המתנגדים לבתי המשפט נדחו, וחברת מוריה הורשתה להמשיך בעבודות. לאור ההתנגדות הוקמה ועדה מיוחדת בראשות מהנדס העיר אורי שטרית, ובהשתתפות נציגי קק"ל, המלווים את עבודת הסלילה.

מנכ"ל חברת מוריה, יעקב אדרי, מסר, כי על-פי התכנון, הכביש אמור להיפתח לתנועה בסוף שנת 2004.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
נתח שוק
דין וחשבון
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות