נחשפה מינהרה שחפרו אסירים פלשתיניים בכלא מגידו; תיכננו בריחה המונית לג'נין

המשטרה הצבאית גילתה מינהרה, שחפרו אסירים פלשתיניים בכלא מגידו בצפון, באמצעותה הם תיכננו להימלט. זו המינהרה השניה הנחשפת בכלא בתוך פחות מחודש.

מחקירה ראשונית עולה, כי המינהרה נחפרה ע"י האסירים הפלשתיניים, כאשר היא יוצאת מתוך אחד מתאי השירותים ומתמשכת לאורך של כ-6 מ' מתחת לאדמה. ההערכה היא שבתוך כמה ימים יכלו האסירים לחפור את דרכם אל החופש ולברוח מכלא מגידו לכיוון ג'נין, המרוחקת כעשרה ק"מ בלבד מהכלא.

"מעריב" דיווח כי המינהרה נתגלתה ע"י שרברב, שתיקן את אחד מתאי השירותים וגילה בור ברצפת התא. בדיקה שערכה המשטרה הצבאית העלתה כי מדובר במינהרה שנחפרה במשך כמה ימים. ברגע שהתגלתה המינהרה הכריזו מנהלי הכלא הצבאי על ספירה של האסירים, שבסופה התברר כי אף אסיר לא הצליח להימלט.

כלא מגידו הינו כלא צבאי, בו מרצים את עונשם כמה אלפי פלשתינים. בכלא עצורים גם עצירים מנהליים ועצירים לפני משפט. הפלשתינים מתגוררים באוהלים המוקפים בגדרות והאסירים המסוכנים ביותר מוחזקים בתוך תאים במבנה.

לפני כשנתיים שקל צה"ל לסגור את הכלא ולהעביר את האסירים הביטחוניים לשירות בתי הסוהר - אולם במהלך אינתיפאדת אל אקצא הובאו לכלא אלפי עצורים פלשתינים ובמקום לסגור את הכלא נאלץ צה"ל לפתוח מחנות עצורים נוספים - בין היתר במחנה עופר ליד רמאללה ובקציעות בנגב.