לונדון: בנייתו מחדש של איצטדיון וומבלי יוצאת סוף סוף לדרך

170 מיליון ליש"ט יושקעו בבניית האיצטדיון שיכיל 90 אלף מקומות ישיבה

התאחדות הכדורגל הבריטית הצליחה לגייס את המימון הדרוש לבנייתו מחדש של איצטדיון וומבלי בצפון לונדון, והריסת המבנה הקיים תחל כבר השבוע.

בנק ההשקעות הגרמני, WEST LB אישר אשראי של עד 426 מיליון ליש"ט (כ-655 מיליון דולר) לפרויקט שהתעכב כבר זמן רב בשל בעיות מימון.

לממלכה הבריטית לא היה איצטדיון לאומי שיכל לארח את המשחקים המרכזיים בליגה האנגלית, או לארח משחקים בינלאומיים, מאז שוומבלי סגר את שעריו לפני למעלה משנתיים. העיכוב בתחילת הפרויקט גרם למבוכה גדולה, שהצטרפה למבוכה מהכישלון של פרויקט המילניום, הדום, בדרום-מזרח לונדון.

הממשל הבריטי יקציב 50 מיליון ליש"ט (כ-78 מיליון דולר) לפרויקט, כש-120 מיליון ליש"ט נוספים (כ-190 מיליון דולר) יוקצו על ידי רשות ההימורים הלאומית והתאחדות הכדורגל הבריטית. הציפייה היא להחזיר את מירב ההשקעה על ידי מכירת מושבים יוקרתיים.

האיצטדיון החדש, שעוצב על ידי משרד האדריכלים Partners & Foster, יכיל מקומות ל-90 אלף צופים. במידה ולונדון תזכה באירוח המשחקים האולימפיים בשנת 2012 או 2016, יצומצם מספר המקומות ל-68 אלף, על מנת להוסיף מסלולי ריצה מסביב לכר הדשא.

שרת התרבות, מדיה וספורט הבריטית, טסה ג'ואל, אמרה כי העבודות על האיצטדיון החדש יכולות להתחיל, אחרי זמן כה ממושך שבו הפרויקט התעכב, וזאת לאחר מאמצים רבים של כל האמונים על המלאכה, של הוצאת הפרויקט הלאומי לפועל.