חולדאי ממליץ למועצת עיריית ת"א לפטר את סגנו מיכאל רועה

אלוני מתח ביקורת הן על רועה, ששימש עד לגילוי הפרשה כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והן על התנהלות העירייה בנושא

ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, החליט ליטול את סמכויותיו של סגנו, מיכאל רועה, והמליץ למועצת העיר לפטרו לאלתר. החלטתו של חולדאי התקבלה לאור הממצאים שעלו מדו"ח השופט בדימוס שאול אלוני, לפיו עשה רועה שימוש פרטי בשטח ציבורי הסמוך לביתו.

אלוני מתח ביקורת הן על רועה, ששימש עד לגילוי הפרשה כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והן על התנהלות העירייה בנושא.

ראשיתה של הפרשה לפני מספר חודשים, עם חשיפת שתי חריגות בנייה שפורסמו במקומון תל-אביבי, ולפיה רועה עושה שימוש פרטי באדמה של מינהל מקרקעי ישראל הסמוכה לביתו. הטענה היתה, כי רועה "סיפח" לחצרו שטח שהוא אדמת מינהל, שגודר ללא היתר. כתוצאה מכך, הישעה עצמו רועה מתפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה.

בתגובה טען רועה, כי מאחר שהוא פועל לעצירת "עסקאות" של בעלי השפעה בעיר, מתנהל נגדו קמפיין. לעצם הטענה אמר רועה, כי הודיע למינהל שהוא "מנקה את השטח ואין לי בו שום חזקה, ויש לכך סימוכין בכתב".

אלוני מתח ביקורת על העובדה, כי לא נמצאו כל סימוכין מטעם המינהל או מטעם רועה על שימוש בחלקה האמורה. בכירים במינהל מסרו לאלוני, כי נערכה בדיקה ולא נתגלה כל סיכום בנושא, ומעולם לא ניתנה לרועה רשות לעשות שימוש כלשהו בחלקה. רועה מצידו, ציין אלוני, עומד על דעתו, כי אכן הושג הסכם.

רועה הגיב באומרו, כי כנבחר ציבור היה עליו לשים את הדעת על מהלכים שביצע כאדם פרטי, ואילו היה עומד בפני מהלכים אלה כיום, היה נוהג אחרת. חולדאי אמר היום (ג'), גם הנהלת מרצ, שרועה משמש כנציגה בעירייה, החליטה, כי עליו להתפטר. לאחר שלא עשה כן, ובהתחשב בדו"ח החמור, החליט חולדאי ליטול את סמכויותיו של רועה ולהמליץ למועצת העיר על פיטוריו, אך עם זאת לשמור לסיעת מרצ את תפקיד סגן ראש העיר. (ראו גם "עיתונים בארץ", עמ' 30).