פפושדו מבקש למחוק את ים סוף מהבורסה

פרסם הצעת רכש לכ-17.7% ממניות החברה במחיר הגבוה בכ-73% ממחיר הבורסה * עלות הצעת הרכש: כ-50 מיליון שקל

מלונות ים סוף, שבשליטת אלי פפושדו, הצטרפה היום אל גל הצעות הרכש שפוקד את הבורסה בתל-אביב. פפושדו החליט למחוק מהמסחר את החברה בשליטתו במה שנראה כאחת מהצעות הרכש הנדיבות שנראו לאחרונה בבורסה. מדובר בהצעת רכש לכ-17.7% מהון המניות של ים סוף (כ-3.39 מיליון מניות) במחיר של 15.75 שקל למניה - גבוה בכ-73% ממחיר הפתיחה היום של המניה בבורסה. עלות הצעת הרכש כ-53.3 מיליון שקל.

אם להצעת הרכש יענו בעלי מניות המחזיקים בלפחות כ-12.7% ממניות ים סוף, יגיע פפושדו לאחזקה של מעל ל-95% בים וסוף ויבצע הצעת רכש כפויה ליתר מניות הציבור בחברה, כך שהיא תמחק מהמסחר.

מלונות ים סוף פועלת בתחומי המלונאות והנדל"ן המניב בחו"ל וכן בתחומי הייזום פרוייקטים בארץ לבניית דירות למגורים ושטחי מסחר. לאחרונה מכרה החברה את אחזקתה ביורומדיק, שפעלה בתחום המרכזים הרפואיים במזרח אירופה.

בתחום המלונאי מחזיקה ים סוף בכ-10 בתי מלון (מהם 7 פעילים והיתר בבנייה) הפועלים באירופה תחת המותג Park Plaza. בתחום הנדל"ן המניב רכשה מלונות ים סוף בפברואר (באמצעות חברה נכדה) נכס מניב בקליפורניה בכ-43.7 מיליון דולר. בנוסף, לים סוף אחזקה של כ-3% בערוץ 10.

מבחינת תוצאותיה הכספיות, השנה וחצי האחרונות לא האירו פנים לחברה. במחצית הראשונה של השנה הפסידה ים סוף כ-11.6 מיליון שקל על מכירות של כ-125 מיליון שקל, בעוד אשתקד הפסידה ים סוף כ-35.8 מיליון שקל על מכירות של כ-150 מיליון שקל. מבחינת המאזן, ים סוף היא חברה ממונפת למדי. ההון העצמי של ים סוף הסתכם בסוף הרבעון השני בכ-216 מיליון שקל ומימן מאזן של כ-1.64 מיליארד שקל.

לפני כשלושה שבועות הודיעה ים סוף על מכירת אחזקותיה ביורומדיק (20%) תמורת 7 מיליון דולר. כתוצאה מהעסקה צפויה ים סוף לרשום רווח של כ-6 מיליון דולר. יורומדיק עוסקת בהקמה והפעלה של מרכזי דיאגנוסטיקה ושל מרכזי דיאליזה וכן בשיווק ציוד רפואי. החברה פועלת בהונגריה, בפולין ברומניה ובבוסניה.

לפני כשבוע הודיעה ים סוף, על קבלת הלוואה של 22 מיליון אירו מבנק הפועלים, באמצעות סניף הבנק בלונדון.

ֲ