האיש שאמר כן לאינטרנט

חיים בר-און ז"ל היה האיש שהחליט על הקמת זירת העסקים של ישראל עוד בשנת 1995. מותו הוא גם אבדה קשה לתחום האינטרנט בישראל, שחסר אנשים אמיצים, עם יכולת להגשים חלומות.

חיים בר און הלך היום לעולמו. לצד המאמרים, המילים, הצער, הדמעות וסערת הרגשות שהיא נחלתם של רבים כל כך שהכירו, עבדו, העריכו ואהבו את האדם היקר הזה, ברצוני להאיר פן נוסף של דמותו הרבגונית, כפי שבאה לידי ביטוי מהיכרותי עימו.

חיים היה איש של חזון, מעוף ותעוזה. ההחלטה לפתח מהדורה אינטרנטית של "גלובס" באפריל 1995 היתה החלטה חלוצית ואמיצה. הסביבה העסקית היתה חדשה וזרועת סכנות ואי ודאות. האינטרנט היה עדיין בחיתוליו, ועיתונים מעטים בעולם ביצעו מהלך של כניסה לזירה החדשה והלא המוכרת הזו. אלה שנכנסו לרשת בכל זאת, פעלו באופן חלקי ומהוסס.

שנת 1995 היתה השנה בה עלו לרשת Yahoo ו- C-Net. אתרי חדשות רבים וידועים, כגון MSNBC, עדיין לא היו קיימים. את אתרי האינטרנט בישראל ניתן היה למנות ללא קושי (ורובם היו לא יותר מ"ברושור" אלקטרוני של כמה דפים).

בסביבה עסקית כזו קיבל חיים החלטות מלאות תעוזה וחזון:

· לפתח מהדורה אינטרנטית בינלאומית של גלובס באנגלית, תחת מותג חדש: Israel’s Business Arena.

· לפתח מהדורה אינטרנטית מלאה של גלובס בעברית.

· לפתח כלי ניהול ו- Publishing , אשר יאפשרו הפקה, הגשה וניהול יומיומי של המהדורות באינטרנט.

החלטות אלו אפשרו את עליית ה- Arena לאוויר, ב- 20 באוגוסט 1995, ואת עלייתה של מהדורה העברית המלאה של "גלובס" בפברואר 1996. החלטות אלה הכשירו גם את הקרקע להחלטה לנצל את ההצלחה, הידע והטכנולוגיה, כדי להרחיב את השירותים ולהציע פתרונות לגופים עסקיים וחברות נוספות, באמצעות חברת "גלובס-סייטס".

כמעט שלוש שנים חלפו מאז שקיבל חיים את אותן החלטות, ששינו כה הרבה עבור כל כך הרבה אנשים. האינטרנט מתפתח כיום בצעדי ענק, עם אלפי אתרים איכותיים ומגוון אפשרויות עצום. ובתוך מרחב זה, פועלות בהצלחה גדולה שתי מהדורותיו של "גלובס". כמעט שלוש שנים חלפו וחזונו של חיים, להפיץ את הבשורה הכלכלית של "גלובס" בעולם, הפך למציאות יומיומית. "גלובס" הפך למקור מידע ישראלי, כלכלי, יומיומי, אמין וזמין עבור אנשי עסקים בעולם כולו.

חיים בר און יחסר מאוד ל"גלובס", לגלובס-סייטס ולי. חיים יחסר גם מאוד לתחום האינטרנט בישראל בכלל. אין יותר מדי אנשים אמיצים, בעלי מעוף, חזון ותעוזה בתחום הזה. בחיים, כפי שהכרתי אותו, התקיימו כל התכונות הללו, במשולב עם ראייה עסקית מפוכחת ואישיות חמה.

חיים בראון נפטר הבוקר (א') ממחלה קשה. בן 54 היה במותו.

יהי זכרו ברוך.

דרור יעקובסון מנכ"ל גלובס-סייטס. « דרור יעקובסון, מנכ"ל גלובס סייטס « האיש שאמר כן לאינטרנט «חיים בר-און ז"ל היה האיש שהחליט על הקמת זירת העסקים של ישראל עוד בשנת 1995. מותו הוא גם אבדה קשה לתחום האינטרנט בישראל, שחסר אנשים אמיצים, עם יכולת להגשים חלומות. « דרור יעקובסון, מנכ"ל גלובס סייטס « האיש שאמר כן לאינטרנט «חיים בר-און ז"ל היה האיש שהחליט על הקמת זירת העסקים של ישראל עוד בשנת 1995. מותו הוא גם אבדה קשה לתחום האינטרנט בישראל, שחסר אנשים אמיצים, עם יכולת להגשים חלומות.