יוזמות התחנה המרכזית בירושלים תובעות מהעירייה 10.2 מיליון ש'

לטענתן, גבתה העירייה את הסכום כהיטל סלילת כביש שלא כחוק

החברות אשר יזמו ובנו את התחנה המרכזית בירושלים, "תחנת אוטובוסים מרכזית ירושלים", ו-"אמות השקעות", תובעות מהעירייה סכום של 10.2 מיליון שקל, אשר לטענתן גבתה מהן העירייה כהיטל סלילת כביש ואגרת תיעול שלא כחוק.

החברות בנו את התחנה המרכזית בירושלים ולאחר סיום הבנייה נדרשו לשלם סכום של 9.5 מיליון שקל עבור היטל סלילת כביש ואגרת תיעול. זאת כתנאי למתן טופס 4 הדרוש על מנת לאפשר את הפעלת התחנה. החברות טוענות, כי נאלצו לשלם מתוך אילוץ וכפייה מבלי שהיתה בידן האפשרות לבדוק את נכונות הדרישה.

עתה טוענות החברות, באמצעות עוה"ד יצחק מיוחס ואלכס כץ, כי העירייה הפקיעה מהחברות את עבודות הרחבת רחוב הצבי, שבסמוך לתחנה, לאחר שהן כבר הזמינו וקיבלו עבודות תכנון של הרחבתו.

לפי הערכות התובעות, עלויות ההרחבה והתיעול בכביש אמורות לעלות 2 מיליון שקלים אך החיוב הכולל שהעירייה גבתה מהתובעות ומבעלי נכסים אחרים הגובלים ברחוב הצבי, הגיעו ל-15 מיליון שקלים.

לטענת התובעות, הן ביקשו מהעירייה לפרט את עלות העבודות להרחבת הכביש, אך הדבר לא ניתן להן. במצב דברים זה, נאמר, אין כל זיקה אמיתית בין התשלום שנדרש על ידי העירייה לבין "השירות" שניתן כביכול על ידה.

(א. 4437/02)