פס ירושלים תעתור לביטול זכייתה של סיטי פס במכרז לרכבת הקלה בירושלים

טוענת לממצאים חדשים המעידים על ליקויים במכרז * סיטי פס: הטענות בלתי מבוססות

פס ירושלים, שהפסידה במכרז להקמת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים, הודיעה כי תעתור לבית המשפט לביטול החלטת ועדת המכרזים שקבעה כי קבוצת סיטי פס היא הזוכה.

בדיון שנערך בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים, הודיעה הקבוצה, כי מהחומר המכרזי שהגיע לידיה עולה, כי לכאורה קיימת שורה ארוכה של ליקויים ופגמים מהותיים בעלי משמעות כספית גדולה, שיש בהם כדי להביא לביטול זכייתה של סיטי פס.

בסוף נובמבר נחתם הסכם הזיכיון להקמה ותפעול של הקו הראשון ברכבת הקלה בירושלים, בהיקף של 2 מיליארד שקל. הצעתה של סיטי פס עמדה על 1.36 מיליארד שקל, מול הצעת פס ירושלים, שעמדה על 1.87 מיליארד שקל.

פס ירושלים עתרה בבקשה למנוע את ביצוע ההתקשרות בין המדינה לסיטי פס, ובקשתה נדחתה. בדיון שנערך בשבוע שעבר בהליך העיקרי של העתירה, הציע ביהמ"ש לפס ירושלים למחוק את העתירה.

פס ירושלים הודיעה כי היא מוחקת את העתירה, אך לאור הממצאים החדשים שמעידים על ליקויים במכרז, היא תעתור לביטול הזכייה. ממסמך שהכינה הקבוצה עולה, כי טענותיה הן גם לליקויים טכניים: היעדר חתימות בהסכם הזיכיון, אי צירוף מסמכים וכן ליקויים מהותיים המעידים על שוני בין דרישות המכרז להצעה שהגישה סיטי פס, ולשוני בין הסכם הזיכיון להצעת סיטי פס בפועל.

סיטי פס מסרה בתגובה, כי הדרך של קבוצת פס ירושלים לפרויקט נסגרה. "הטענות של פס ירושלים הן קלושות ובלתי מבוססות. כל ניסיונותיה אינם אלא צעד טקטי, שמטרתו לפשפש בחומר המכרזי כדי לנסות ולקבל מוועדת המכרזים החזר הוצאות על ההליכים המכרזיים".

ועדת המכרזים מסרה, כי סיטי פס נבחרה כדין ועלפי כל הכללים והקריטריונים שנקבעו במכרז.

בתגובותיהן לביהמ"ש טענו המדינה וסיטי פס, פס ירושלים מנסה להשיג אינפורמציה על התנהלותה העסקית של סיטי פס, כדי לשפר את מעמדה בהתמודדותה על המכרז לרכבת הקלה בתל-אביב.