שלוש שנות מאסר לצעירה מסכנין שלא מנעה את הפיגוע בשוק מחנה יהודה בירושלים באפריל 2000

שבע שנות מאסר נגזרו על צעיר מאום אל פאחם, שהורשע בעבירות על בטחון המדינה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ד') שש שנות מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על לטיפה בת מחמד סעדי, 20, מסכנין, שהורשעה בכך שידעה על הפיגוע שאירע בשוק מחנה יהודה באפריל 2002 טרם ביצועו, אך לא עשתה דבר כדי למנוע אותו. היא הורשעה במסגרת עיסקת טיעון, על-פי הודאתה.

ערבי ישראלי נוסף, ראסם ג'בארין, בן 20 מאום אל פחם, נידון בבית המשפט המחוזי בחיפה לשבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי, לאחר שגם הוא הורשע, על פי הודאתו, בעבירות על בטחון המדינה.

הפיגוע במחנה יהודה, בו נרצחו שישה ישראלים ונפצעו עשרות, בוצע על ידי מחבלת שהתפוצצה בשוק. לטיפה סעדי הודתה, כי הכירה במהלך שנת 2002 תושב חברון שהיה חבר באירגון החזית לשחרור פלשתין. באמצעותו הכירה חבר נוסף באותו אירגון.

הבחור שהכירה מחברון סיפר לה, כי הוא וחבריו מבוקשים על-ידי ישראל ובכוונתו לבצע פיגועי טרור נגד מטרות ישראליות ולשגר מחבלות מתאבדות לביצועי פיגועי התאבדות בישראל. הוא גם ביקש ממנה לסייע לו להכניס לישראל מחבלות מתאבדות וכן מידע על מקומות המוניים המתאימים לביצוע פיגועי התאבדות.

על-פי כתב האישום, שוחחה הנאשמת עם המחבלת המתאבדת משוק מחנה יהודה בעת שזו עשתה דרכה לביצוע התאבדות. לאחר הפיגוע היא שמעה מחבר אחר באירגון על הפיגוע שביצעה המחבלת.

אב בית הדין, השופט יצחק עמית, ציין בגזר הדין כי לנאשמת היתה ידיעה ממשית על סכנה ברורה ומיידית וידיעתה לא באה לה בדרך אקראית, אלא כתוצאה ובהמשך לקשר רציף ומתמשך עם חברי אירגון טרור.

"הנאשמת היתה יכולה לשוות נגד עיניה את תוצאות הפיגוע הרצחני. הנאשמת ידעה ונצרה את האירוע בלבבה ורק את אחותה שיתפה בסודה ואף זאת בדרך של התלהבות והזדהות". עוד ציין השופט בגזר הדין, כי העבירות בהן הורשעה הנאשמת, הכוללות מגע עם סוכן חוץ וחיפוי, משתייכות לעבירות נגד בטחון המדינה.

בפסק הדין בעניינו של מוחמד ג'בארין, נקבע כי הוא נהג להתלוות לאדם אחר מאז חודש אוקטובר 2000 לפגישות עם נציגים של אירגוני טרור. בחודש אוקטובר 2001 הוא נפגש עם אותו אדם ועם נציג ארגון טרור נוסף, כדי שתתאפשר הכנסת תיק עם חומר נפץ לישראל ע"י חברו של ג'בארין. כמו כן, הוא הסכים להצטרף לג'יהאד האיסלאמי ולסייע בפיגועים.